Jag har ett problem.
Jag är lite novice vad det gäller billjud så jag tänkte att några av er...veteraner kanske kan hjälpa
Jag har "nyligen" kopplat ihop ljud i min bil, 2x5" instrumentpanel, 2x 6x9" hatthylla + 2x10" slutenbaslåda och slutsteg.
Allt detta är av märket GAS.
Jag har baslådan kopplad till slutsteget och kör resten direkt i CDn för att få mindre fördelning av slutstegets kapacitet.
Och nu undrar jag, jag har spelat in baslådan, och nu försöker jag få ett schysst ljud i bilen, vilket är lite svårt, eftersom jag spelar olika typer av musik, ex. Spelar en låt med tyngre och grövre bas såsom MDSmusik och byter sedan till en vanlig trancelåt, så har jag ställt in basen efter MDSlåten blir den alldeles för tung för "vanlig" musik, eftersom den typen av musik inte har så pass många olika basljud.
Kort sagt, något tips på hur man kan ställa in ljudet och få det att låta någolunda bra?
Jag har provat mig fram, men finner ändå inte den optimala piskbasen som man tycker 2x10" borde kunna ge.
Sen undrar jag även vad ni har för förslag hur man ska ha baslådan, för tillfället är basarna riktade bakåt i bilen.