3287
Sök

Audi a6 2,7t turbo ras??

158 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Halloj. Har skrivit några trådar angående men stackars ådi. problemet jag har nu är att den känns slö. den laddar 0,8 0,9 men har inge flås i den.. för nån månad sen så gick den fin fint.. 1ans växel blåste på som fan , samma på 2ans växel.. som en jojjo effekt. men nu så känns det som att den bara drar jämt hela tiden.. iget specielt grymt tryck som det var förut. Kan det vara så att klockarmen på turbon kärvar så att den inte öppnar som den ska'?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 mars 2012
equinoxe skrev:
Halloj. Har skrivit några trådar angående men stackars ådi. problemet jag har nu är att den känns slö. den laddar 0,8 0,9 men har inge flås i den.. för nån månad sen så gick den fin fint.. 1ans växel blåste på som fan , samma på 2ans växel.. som en jojjo effekt. men nu så känns det som att den bara drar jämt hela tiden.. iget specielt grymt tryck som det var förut. Kan det vara så att klockarmen på turbon kärvar så att den inte öppnar som den ska'?

om den kärvar så att den inte öppnar som den ska borde det bli överladd .
det är snarare så att den inte stänger som den ska .
men när har du fullt ladd då????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

158 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
ja har typ fullt ladd vid halv gas

158 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
kan vara F slangen som läcker. ska ta och kolla de

158 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
jag har trycksatt sysstemet och det läcker ingenstans. men jag märkte nu när jag stängde av bilen att det tickar från mitten dämparen. låter som ett värmeagg. kan det vara så att jag har stopp i avgassystemet??

Sök