4378
Sök

Ljud försvann i e39 under körning?????

680 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
som sagt ljudet försvann underkörning,går inte att trycka på några knappar till stereo eller cd allt annat funkar på multimedian så som nav och alla andra inställingar...har kollat sladdar till cd växlaren i skuffen och kollat säkring i handfacket,vad kan man mer kolla

337 Inlägg
29 januari 2012
har du fått löst på det än? Jag har precis samma problem själv och jag blir tokig när jag ska försöka hitta det inbyggda slutsteget, för jag tror det är där problemet ligger, ingen som har någon aning på vart slutsteget sitter i en e39 touring?

3 liters diesel, mumma!

16 197 Inlägg
29 januari 2012
Rwd skrev:
har du fått löst på det än? Jag har precis samma problem själv och jag blir tokig när jag ska försöka hitta det inbyggda slutsteget, för jag tror det är där problemet ligger, ingen som har någon aning på vart slutsteget sitter i en e39 touring?

de sitter väl på samma ställe som i de flesta bmw...  vid vänster bakskärm.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

337 Inlägg
29 januari 2012
Nej, inte på min, där sitter bara Navigations enheten+ CD-växlare :S

3 liters diesel, mumma!

337 Inlägg
29 januari 2012
har lossat luckan och lyst med ficklampa, men inte lossat hela "sidan" hmm men då måste den sitta framför bakre hjulhus då?

3 liters diesel, mumma!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
30 januari 2012
Rwd skrev:
har lossat luckan och lyst med ficklampa, men inte lossat hela "sidan" hmm men då måste den sitta framför bakre hjulhus då?

Nej.. det sitter bak vid navi och cd-växlare.. TRO mig.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 januari 2012
Min sitter också bak vid CD växlare. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

337 Inlägg
30 januari 2012
får väl lita på er då wink men det finns inget ljudpaket utan slutsteg då?

3 liters diesel, mumma!

2fast4you
371 Inlägg
30 januari 2012
hej o hå. när du öppnar luckan till reservhjulet så har du den svarta lådan på vänster sida som bogseröggla o diverse ligger. skruva lös den, sitter med 4 plast muttrar om jag inte minns fel. när du plockar bort den så ska du hitta själv ljudenheten. ser ut som en vanlig radio fast inget hål o stoppa i cdn. sitter alltså om du tittar på reservhjulet rakt bakifrån klockan 11

haru kört fast eller

2fast4you
371 Inlägg
30 januari 2012
heter även radiomodul sök på det på autopwer.se eller google. här har vi även en sida med bild till o me.
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=220556

haru kört fast eller

337 Inlägg
30 januari 2012
okej, tack så jättemycket smile

3 liters diesel, mumma!

680 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
de var så enkelt att min generator var dålig när jag bytte den så funkade allt fint igen

Sök