2900
Sök

Rekomendation av högtalare.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Tjenare!

Jag har under en period tänkt få lite mer kräm ur mina högtalare i bilen.

Just nu kör jag på en Pioneer huvudenhet med något år på nacken (ja, jag kan inte identifikationsnumret utantill. Men den är riktigt bra!) samt Original dörrhögtalare och ett par Pioneer 8" hatthylle-högtalare. Ljudet spelar väl helt okej för den musiken jag lyssnar på just nu. (salig blandning av Dansband, rocknroll och metal) Men lite mer bas hade väl önskats då diskanten allt som oftast tar överhanden och ljudet blir surrigt (jobbigt).

En kompis rekommenderade ett par trevägs-högtalare till hatthyllan som klarar av lite mer baskräm så att säga.
Ett slutsteg till det givetvis (rekomenderingar?) samt nån dörrhögtalare (rekomenderingar där med?)

Eller ska man satsa på en liten 10tums baslåda med? Känner att det bagagerum jag har behövs för verktyg och andra grejor! Finns det någon Open-air bas för hatthyllan som är bra för en billig peng?

Snälla, bara för att jag åker 740 betyder inte det att jag är en oseriös drummel.. Jag vill ha lite bra ljud bara lol .

Taaaack på förhand!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

651 Inlägg
5 mars 2012
jag rekomenderar diräkt och skafa slutsteg till dörr högtalarna. du får du klart ljud med lite med bas fylning, hatt hyllan är ju 6x9or rekomederat. sen blir de ju bättre om du har delnings filer i dörrarna så du ger högtalaren rätt singal te den typen av högtalare plus renare ljud. lösa diskanter e inte dumt och säta in. tanke på de musiken så vill du ha fina koponenter ser jag så du får fint å detajerat ljud så rådar jbl eller dls. rockford går rätt bra med men dyrare å å nästan samma som jbl å dls så rådar något av dom plus dom håller sej bra i pris. dom har stor sortiment av högtalare å steg

3 187 Inlägg
5 mars 2012
Dixieman skrev:
Tjenare!

Jag har under en period tänkt få lite mer kräm ur mina högtalare i bilen.

Just nu kör jag på en Pioneer huvudenhet med något år på nacken (ja, jag kan inte identifikationsnumret utantill. Men den är riktigt bra!) samt Original dörrhögtalare och ett par Pioneer 8" hatthylle-högtalare. Ljudet spelar väl helt okej för den musiken jag lyssnar på just nu. (salig blandning av Dansband, rocknroll och metal) Men lite mer bas hade väl önskats då diskanten allt som oftast tar överhanden och ljudet blir surrigt (jobbigt).

En kompis rekommenderade ett par trevägs-högtalare till hatthyllan som klarar av lite mer baskräm så att säga.
Ett slutsteg till det givetvis (rekomenderingar?) samt nån dörrhögtalare (rekomenderingar där med?)

Eller ska man satsa på en liten 10tums baslåda med? Känner att det bagagerum jag har behövs för verktyg och andra grejor! Finns det någon Open-air bas för hatthyllan som är bra för en billig peng?

Snälla, bara för att jag åker 740 betyder inte det att jag är en oseriös drummel.. Jag vill ha lite bra ljud bara lol .

Taaaack på förhand!

in med nya kit i dörrarna.
är du säker på att det sitter 8" pioneer högtalare i hatthyllan? gör det de så på med ett steg på dom så ska det nog kunna bli mer fart i bas/midbasen.

om du skriver ut en max budget så ska vi nog kunna fixa ihop ett bra paket.

26 Inlägg
6 mars 2012
håller med föregående talare

deltids raggare

462 Inlägg
6 mars 2012
Kan berätta vad Erik kör med i sin 940 smile
-Pioneer stereo som jag ej kommer ihåg vad den heter, men den har iaf aux och usb
-10" bas som spelar gött!
-4-kanals steg, som jag heller inte kommer ihåg vad det hette xD
-biltemas dyra 5,25" högtalare i fram (499:-) 
-biltemas billigare 5,25 i bak (249:-)
-biltemas 6x9 i högtalare i hatthyllan som tillsammans med basen drivs på steget

Detta har inte kostat honom så jätte mycket, men jag tycker ändå att det är ett riktigt gött ljud i hans 940!! smile

3 187 Inlägg
7 mars 2012
grillchips skrev:
Kan berätta vad Erik kör med i sin 940 smile
-Pioneer stereo som jag ej kommer ihåg vad den heter, men den har iaf aux och usb
-10" bas som spelar gött!
-4-kanals steg, som jag heller inte kommer ihåg vad det hette xD
-biltemas dyra 5,25" högtalare i fram (499:-) 
-biltemas billigare 5,25 i bak (249:-)
-biltemas 6x9 i högtalare i hatthyllan som tillsammans med basen drivs på steget

Detta har inte kostat honom så jätte mycket, men jag tycker ändå att det är ett riktigt gött ljud i hans 940!! smile

allt ljud bakifrån roll

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
jag tänkte mig att det kan kosta cirka:
500kr för ett framsystem
500 för ett baksystem
1000 för hatthyllan
och 1000-1500 för ett slutsteg
sen tillkommer ju kostnad för kablar (+,jord) Remote+lågnivå har jag redan!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

120 Inlägg
7 mars 2012
för 500kr för ett framsystem får du inte jättemycket, kliv hellre upp över 1000 lappen så blir det garanterat bättre!

//piwe

651 Inlägg
7 mars 2012
500 då får du knapt högtalare som e så gättre bra. höj te 1000 så får somsagt mke bättre. sen kan du får bättre ljud å billiga högtalare med slutsteg som driver det

Designer.
1 260 Inlägg
7 mars 2012
Dixieman skrev:
500kr för ett framsystem
500 för ett baksystem
1000 för hatthyllan

Jag hade lagt alla pengarna på högtalare till framdörrarna, ett beg. slutsteg och ett par ark dämpmatta.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

3 187 Inlägg
7 mars 2012
MIKK0 skrev:
Dixieman skrev:
500kr för ett framsystem
500 för ett baksystem
1000 för hatthyllan

Jag hade lagt alla pengarna på högtalare till framdörrarna, ett beg. slutsteg och ett par ark dämpmatta.

lägger min röst på detta förslag, runt 1500 på ett framsystem, sen runt 1500-2000 för ett steg, sen några ark dämpmatta!
kommer bli den bästa lösningen för denna budgeten.

108 Inlägg
7 mars 2012
Ett fyrkanalssteg fanns ju.... Brygga två kanaler till 10" Basen.
Lägg pengarna på ett DLS RM6.2 (ca 2500:-) resten på nya strömkablar och dämpning (och någon krona till någon kompis som kan hjälpa till att modifiera dörren).

Har du dessutom en kombi, sätt 10'an i en sluten låda och hela systemet kommer att spela mycket bra till den musik du lyssnar på.

Peter smile
Senast redigerat av wolw (7 mars 2012)

1 581 Inlägg
7 mars 2012
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=159

3300 kr. kommer låta skitbra och sen kan du brygga de andra 2 kanaler till en liten bas och skippa 6x9 och bakdörrar.

2 Inlägg
7 mars 2012
lille dixie:)

jag har ett phoenix gold framsystem liggandes sen turbon, som kostade 2500:- knappt använt eventuellt över om jag inte ska ha de i cabben.
steg har ja med ett par stycken, samt dom 8" 3vägs högtalarna.

/Hörde

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
7 mars 2012
http://www.mds.se/sv/product/16882/X-it … value_1288

Detta borde ju duga? sen en liten 10'' open air bas eller en aktiv låda under något säte? smile

Allmänt körd i huvudet

Designer.
1 260 Inlägg
7 mars 2012
Fellow skrev:
http://www.blekingebilradio.se/product.html/dls-ca-41?category_id=159

3300 kr. kommer låta skitbra och sen kan du brygga de andra 2 kanaler till en liten bas och skippa 6x9 och bakdörrar.

Rekommenderar ändå att leta beg. steg, får så mycket mer för pengarna då.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Sök