2265
Sök

Hjälp om byte av Glödstift på Landrover Discovery.

77 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
#1
Hej på er! smilebig_smile

E så att min morbror har en landrover discovery 04 och så behövs glödstiftet bytas. WHN079

Han var inne på bilmånsson och frågade vad dom tog för ett sådant ingrepp, 50 000sek skulle dom ha sad Vilket gjorde att frågade mig istället big_smile men har ingen erfarenhet av varken bilen eller sådant ingrepp hmm

Så min fråga är om det är något jag själv kan göra? Någon som gjort detta för? Är det något med datorn som måste programeras in efter ett sådant byte, för är egentligen det enda jag är orolig över.

Tack på förhand // Fredrik smile
Senast redigerat av HateCrew666 (15 februari 2012)


3 235 Inlägg
15 februari 2012
#2
50 Lappar låter helt extremt! Du hörde nog fel, att byta glödstift KAN INTE kosta så mycket även om hela motorn måste ut.dra till en annan verkstad.


3 235 Inlägg
15 februari 2012
#3
Fast vem vet,kanske dem byter stiften genom avgasröret med motorn igång;)


77 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
#4
Ja visst låter det extremt, nån ska ju betala bygget av deras 50miljoner bilhall wink. Där av att han frågade mig om ja kunde göra det smile

Eftersom jag inte är hemma på dessa bilar så undrar jag om det finns någon som vet eller har gjort ett liknande byte big_smile


552 Inlägg
16 februari 2012
#5
Du bör kunna komma åt ifall insuget går att lossa, bör sitta i innuti "V:et"

Inget större jobb ifall man har tid och lust. Kanske 3-5tim?

2fast4you
371 Inlägg
16 februari 2012
#6
fråga på 4x4sweden.se är en del som kör såna bilar där mvh

haru kört fast eller

77 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
#7
Tänkte skriva en liten uppdate om anledningen till priset och vad som gjordes istället.

Anledningen till det höga priset beror på att av 5av glödstiften är kassa och dom är rädda att dom ska brytas när dom ska demonteras och gör dom det måste topparna av och för att få av topparna måste dom lyfta bort karossen från chassit osv.

Dom monterade motorvärmare istället nackdelen är att dom måste planera lita när dom ska ut å köra när det är kallt.

// Fredrik


1 313 Inlägg
9 mars 2012
#8
Så dom ska ha 50000:- även om inte stiften går av??

1tim och 35 min ska det ta att byta glödstift på denna

Riktig fin timpeng dom ska ha isf..
Senast redigerat av Volvofarfar (9 mars 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.


Sök