3335
Sök

Val av bil.. saab 9000 2.3cse turbo eller Ford Scorpio 2.9 ??

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 mars 2012
Dieselsmurfen skrev:
Antar att TS ligger hemma på soffan och tänker "Skulle köpt en Ford" Men jag var duktig och gav inget råd! Var sitter boxen Andromeda?

Ingen Ford på våran gård wink

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … p;t=236353

Boxen sitter under handsfacket. Det verkar även som om den nya boxen måste giftas in om man byter box för att det ska fungera.

320 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Andromeda skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Antar att TS ligger hemma på soffan och tänker "Skulle köpt en Ford" Men jag var duktig och gav inget råd! Var sitter boxen Andromeda?

Boxen sitter under handsfacket. Det verkar även som om den nya boxen måste giftas in om man byter box för att det ska fungera.

mjoo men då är frågan vad en ny styrbox utan vss kan tänka sig kosta?

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 mars 2012
Norrby89 skrev:
Andromeda skrev:
Dieselsmurfen skrev:

1-2k på skroten kanske. Jag tror inte du kommer undan att gifta in den nya boxen i alla fall.

320 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Andromeda skrev:
Norrby89 skrev:
Andromeda skrev:

1-2k på skroten kanske. Jag tror inte du kommer undan att gifta in den nya boxen i alla fall.

okej men som jag förstått det så behöver den väll bara giftas in om det är med VSS? samt om den kostar 1-2k så känns det mer värt att koppla ur skiten för 600kr

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 mars 2012
Norrby89 skrev:
Andromeda skrev:
Norrby89 skrev:

okej men som jag förstått det så behöver den väll bara giftas in om det är med VSS? samt om den kostar 1-2k så känns det mer värt att koppla ur skiten för 600kr

Du avgör ju själv om du vill ha larm och startspärr eller inte. Jag hade nog valt att koppla bort det om jag kunde få det gjort för 600 kr.

320 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Andromeda skrev:
Norrby89 skrev:
Andromeda skrev:

Du avgör ju själv om du vill ha larm och startspärr eller inte. Jag hade nog valt att koppla bort det om jag kunde få det gjort för 600 kr.

mjoo antar att det blir det som är den lättaste och billigaste lösningen..

320 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
tydligen så hade jag nog en hel del dåliga säkringar.. för bytta alla säkringar (något jag alltid gör när jag köpt ny bil) och då började 12v till stereon att funka och larmet började funka som det ska.. nu är det bara servon som ska ses över så är allt prima sen

Rumpmas
3 860 Inlägg
15 mars 2012
Norrby89 skrev:
tydligen så hade jag nog en hel del dåliga säkringar.. för bytta alla säkringar (något jag alltid gör när jag köpt ny bil) och då började 12v till stereon att funka och larmet började funka som det ska.. nu är det bara servon som ska ses över så är allt prima sen

Fan vad skönt! smile

En nackdel med lite äldre bilar är ju att de i regel är hemmaservade några år, och görs det då av någon hugad hobbymekare med centralmonterade tummar som inte har vett att kolla över säkringar kan det ju bli så. Många saker "glöms" ju bort av hemmaservare. Bromsvätska och kupéfilter är andra klassiska exempel folk glömmer byta enligt intervallet.

Sök