4351
Sök

Byta kamrem Golf 2 1.8 CL 1991

MK Stance Squad
139 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Tjenare, som rubriken lyder, hur ska märkningarna stå när man byter kamrem på en golf 1.8 cl 1991?

Frågan : Jag har koll på kamrems märkningen och och vevstaksmärkningen, men är osäker på remskivsmärkning som driver rotorn hur den skall stå mot villken markering? 

Tacksam för snabba svar peace!

Mvh Ante
Senast redigerat av Tyskestuk (27 mars 2012)

..Low and Slow , that's the life style..

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 mars 2012
Sitter väl en RP i bilen antar jag, men "märkningarna" sitter på samma ställen på samtliga 1.6-1.8-2.0 till o med 96 iaf...Du har en pil på kamdrevet samt ett märke markerat med "OT" på kamremskåpans översta del. Motsvarande märke för vevaxeln hittar du i form av en lite "stålkula" som man ser först efter att ha tagit bort inspektionsluckan (svart plastplugg) mellan motor/växellåda. Rotorn ställer du efter dess streck på fördelaren...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

266 Inlägg
27 mars 2012
jag bytte kamrem på en golf en gång. hittade inga markeringar alls så tog vit färg och drog sträck från remhjulen ut på remmen, (ett på varige)  sen satte jag mej ner och räkna tänder och satte nya sträck på nya remmen med samma mellanrum, sen satte jag bara på den så mina "nya" sträck stämde med remhjulens sträck, tog tid men fungera bra smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

Sök