3022
Sök

P-Böter

Ungdoms Räser
425 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
leffex skrev:
Du parkerade på en trottoar vilket man inte får. Du skulle parkerat endast på vägen.

Parkerade på sidan om trottoaren. Likadant som alla övningskörningsbilar som står där varje dag.

Mack skrev:
Isaksson5 skrev:
Får ta den hårda vägen och betala boten.
Det är inga skyltar som säger "parkering förbjuden" utan är totalt "skyltfri".
Hade det varit skylt om förbjuden parkering hade jag hellre skitit på mig än att skaffa en p-bot..

Vad säger markeringarna på gatan då?

Snötäckt just då, så det går ej att säga.

Forummoderator
26 343 Inlägg
27 mars 2012
Isaksson5 skrev:
leffex skrev:
Du parkerade på en trottoar vilket man inte får. Du skulle parkerat endast på vägen.

Parkerade på sidan om trottoaren. Likadant som alla övningskörningsbilar som står där varje dag.

Mack skrev:
Isaksson5 skrev:
Får ta den hårda vägen och betala boten.
Det är inga skyltar som säger "parkering förbjuden" utan är totalt "skyltfri".
Hade det varit skylt om förbjuden parkering hade jag hellre skitit på mig än att skaffa en p-bot..

Vad säger markeringarna på gatan då?

Snötäckt just då, så det går ej att säga.

Övningsbilar i sig, kan ju ha speciella tillstånd för att få parkera där andra inte får..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Dahlgren
450 Inlägg
27 mars 2012
Om det nu är parkeringsförbud så är det ingen ide att överklaga.

Om överklagan bara innebär att man var skitnödig så får man ta sitt straff.

De stryker knappast din bot pga att du var skitnödig.

Man måste ha ett OTROLIGT bra skäl till att slippa p bot...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 mars 2012
Det blir svårt för dig att överklaga...

Jag parkerade en eu-moppe på en trottoar en gång, på ett ställe där alla som skulle till byggnaden parkerade sina cyklar, vanliga 30 moppar, gräsklippare, rymdraketer osv. Men just PGA. min moped hade regplåt så var den tvungen att stå på en avsedd parkeringsplats. Även om den tog mindre plats och var snyggare parkerad än både flera av 30 mopparna och rymdraketen.... 300 spänn i böter var det på den tiden och det gick inte överklaga.

Och nu snackar vi inget trångt ställe utan det var brett o fint som en cykelbana ungefär. och den stog uppställd o mer elle mindre slickade väggen.
Senast redigerat av AcesHigh666 (27 mars 2012)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök