3224
Sök

HJÄLP! Får inte in stereon!

Nätverkstekniker/ säljare
74 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Hej.

Drog ut min Alpine stereo i min BMW 316 Compact idag och killen som hade stoppat in stereon hade fäst stereon med två skruvar. Han hade fäst dom så att skruvarna fungerade som en kil mellan panelen och stereon. Så hålet är egentligen för stort för stereon. Jag får heller inte in den för att det är så mycket sladdar bakom den. Vad ska jag göra?

HJÄLP MVH

oktan i blodet

74 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Någon som kan hjälpa här? Kan man sätta in någon isatts ram som gör hålet mindre eller något?

oktan i blodet

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2007
Det ska finnas med en ram till stereon. Jag fick t.ex en till min när jag köpte min nya igår.

Den såg nästan precis ut som den gamla ramen som satt i, men jag drog ut den och ersatte med den nya iaf.

Det sitter inte nån ram redan i? Eller fick du med den när du drog ut stereon?
Eller det kanske inte satt nån alls? Därav skruvarna kanske, för det är ramen som ska hålla fast stereon...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

bilmekaniker
121 Inlägg
20 februari 2007
om du lägger upp en bild så kanske någpn kan hjälpa dig? jag vet dock ej själv vad du skulle kunna göra för att få fast stereon.
men kablarn kommer man oftast åt så man kan dra ner dom en bit om man tår bort plastkåpan ovanför benen på förar/pasagerarsidan, så¨fick jag göra, och sträcka upp armen till mittkonsollen å slita lite:P

Drop Shop
926 Inlägg
20 februari 2007
tryck kablarna åt sidorna bakom själva skenan för stereon. Den ska gå in. Speciellt eftersom den suttit där innan ^^

74 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Det följde inte med någon ram. Ås gpå Biltema att man kan köpa en sådan. Min första bil så jag har inte så mycket erfarenhet av detta. Men ska jag dra och köpa ramen? Ska jag posta lite bilder? Jag ska lämna in bilen till BRL för montering av slutsteg och baslåda, tror ni dom ordnar det?

MVH

oktan i blodet

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 februari 2007
gonji08 skrev:
Det följde inte med någon ram. Ås gpå Biltema att man kan köpa en sådan. Min första bil så jag har inte så mycket erfarenhet av detta. Men ska jag dra och köpa ramen? Ska jag posta lite bilder? Jag ska lämna in bilen till BRL för montering av slutsteg och baslåda, tror ni dom ordnar det?

MVH

Dom kan nog om du ber dom göra det. Däremot kanske dom vill ha lite extra för det, även ifall det inte är så mycket arbete för en som kan...

Annars sitter ramen fast med några "klips" som är nertryckta så dom tar emot så att man inte kan dra ut ramen. Dessa behöver bändas upp. Liten skruvmejsel fixar det smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

74 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Ok, tack så mycket för hjälpen. Ska ringa BRL och se vad dom säger.

MVH

oktan i blodet

Sök