2670
Sök

Audi RS6 V10 behöver trimmas, hjälp?

51 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Tja!
Har en Audi RS6 Avant v10 2008 års modell o vill trimma den lite mer..
Finns firmor utomlands men finns det inget i Sverige? Jag fick reda på att LOBA Motorsports leverantör i Sverige är Stertman men dom ska ha ca 250k för att byta turbos o programmera bilen.. så blir lite väl mycket.
Tänkte kolla om det finns någon i Sverige som gör som dom i Belgien och UK (hitills hittade) Dom uppgraderar befintliga turbos, förstorar lufthuset lr något sådant för en väldigt rimlig summa.. ca 7000/turbo

Finns det någon i Sverige som gör detta? Behöver lite hjälp!

Annars behöver jag någon som skulle kunna lyfta ur motorn (v10an) ur bilen o hålla den ur i nån vecka lr så medans jag åker till belgien/UK o fixar turbosarna o sen sättas på plats i bilen igen. Även byta downpipesen till grövre när motorn är ur.
Atteviks i Jönköping tar ca 20k för att lyfta o sätta i motorn igen.. Finns det någon annan som har en ide lr villig att hjälpa till? Tveka inte o höra av er.. Gärna runt Jönköping!

2 077 Inlägg
15 mars 2012
Turbocenter i sthlm kanske?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
15 mars 2012
Dahlbäck racing måste kunna göra detta?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

5 089 Inlägg
15 mars 2012
ja vill du ha det bästa så är det ju Dahlbäck som gäller tror jag smile

\Lindgren

51 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Ska maila Dahlbäck igen.. fick aldrig något svar sist på pris o effekt uppgiften jag begärde smile
Fick bara som svar: kollar upp detta tills nästa vecka..
men mailat dem igen..

annars finns de någon som kan lyfta motorn smidigt o inte för en super peng?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 mars 2012
CoolGate84 skrev:
Ska maila Dahlbäck igen.. fick aldrig något svar sist på pris o effekt uppgiften jag begärde smile
men mailat dem igen..

Finns det någon alls som lyfter en V10 smidigt ??

Och speciellt ur en modern audi ??

tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

38 Inlägg
29 mars 2012
CoolGate84 skrev:
men mailat dem igen..

kolla med ACE-Competition i Borås och prata med DENNIS, mkt bra kille, kunnig, noggrann och har Audi i blodet!!!!

51 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Tomaz73 skrev:
CoolGate84 skrev:
men mailat dem igen..

kolla med ACE-Competition i Borås och prata med DENNIS, mkt bra kille, kunnig, noggrann och har Audi i blodet!!!!

tack,

kollade nu lite snabbt o såg på deras hemsida vad dom tog ut för programmeringen.. 34000kr.. helt sjuka pengar :S
hehe.
Men drog iväg ett mail till dem iaf.
Man märker ju att en del tar ut verkligen "dröm" priser för saker o andra lite mer normalare priser.
Billigaste hitills jag hittat är 90k
Ur med motor, bygga på 3" downpipes, förstora kompressorhuset på turbona, 2sthögtrycks bränslespumpar, o ny IC o större luft rör. Sen montera allt.
tycker fortfarande dom lagt på lite mycket, men bäst hitills smile
Senast redigerat av CoolGate84 (30 mars 2012)

1 722 Inlägg
30 mars 2012
CoolGate84 skrev:
Tomaz73 skrev:
CoolGate84 skrev:
men mailat dem igen..

tack,

kollade nu lite snabbt o såg på deras hemsida vad dom tog ut för programmeringen.. 34000kr.. helt sjuka pengar :S
hehe.
Man märker ju att en del tar ut verkligen "dröm" priser för saker o andra lite mer normalare priser.
Ur med motor, bygga på 3" downpipes, förstora kompressorhuset på turbona, 2sthögtrycks bränslespumpar, o ny IC o större luft rör. Sen montera allt.

perkele räcker inte 700 hästar??!?! yikes har ju bara 102 hk i golfen...... big_smile
Senast redigerat av Kanelbullen (30 mars 2012)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Supraman
2 300 Inlägg
30 mars 2012
CoolGate84 skrev:
Tomaz73 skrev:
CoolGate84 skrev:
men mailat dem igen..

tack,

hehe.

Tror priserna är rimliga.
Man får ha i åtanke att bilmodellen är ny och sällsynt, tekniken och programmet är avancerat men framför allt så är det inte många som väljer att trimma dessa, iaf här i sverige och då blir priserna högre.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök