4481
Sök

Ni som har haft problem med verkstäder

157 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Vill inte lämna allt för mycket uppgifter ännu men vill fortfarande höra mig för lite.

Lämnade idag in min bil för en tjänst och fick tillbaka bilen med vissa detaljer trasiga och även viss fortkörning av någon anställd verkar ha ägt rum.

Var när jag kom hem som jag fick reda på detta men redan under färden hem märkte jag lite oljud osv.

Imorgon kommer det inte bli roligt, men jag tänkte höra med er som också råkat ut för tråkigheter hur man går till väga och vad man ska ta upp? Vad är det som gäller och hur täcker företaget skadorna?

MvH

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
29 mars 2012
Va stenhård men lugn. Så får de inte gå till.
Åk inte därifrån förrän du är nöjd.
Visar man sig svag eller viker sig kommer dom köra över dig.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

157 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Jo, får väl inleda lungt smile Troligtvis, efter att de även hånade mig när jag kom och hämtade nycklarna genom att välkommna mig tillbaka så finns det inte mycket stubin kvar.

Mest intresserad över hur företag täcker skador osv, ska bli intressant att höra deras bortförklaringar imorgon.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
30 mars 2012
Dom måste väl åtgärda sånt? De svåra blir väl att få dom att ta på sig att dom har gjort skador.
Man ska kolla över bilen innan man åker där ifrån.
Jag har som du jäkligt kort stubin när det gäller såna saker.
Sist jag lämnade in bilen så fick dom göra om 4 ggr innan jag var nöjd.
Första två gångerna var jag arg och dom gjorde om, sista följde jag med den "efterblivna" mekanikern in i verkstaden och pekade på delarna han skulle byta för han skulle fatta. Då gick det bra:)
Du kan ju vara med när dom jobbar med din bil:)?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

188 Inlägg
30 mars 2012
Jag känner igen det där, om jag lämnar in min bil till en verkstad jag inte känner till ,då brukar jag oftast stå och titta på (vet att det är irriterande), handlar det om flera timmars jobb så orkar man inte stå där, då brukar jag säga till han som fixar bilen att vara försiktig , passar det inte så går jag bara till en annan verkstad!. jag hade aldirg gett mig om jag hade varit du, dom får åtgärda det dom har förstört, kan dom inte det så får du gå till en annan verkstad som får fixa det så får dom stå för kostnaden. , berätta gärna hur det gick!

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
Dom måste väl åtgärda sånt? De svåra blir väl att få dom att ta på sig att dom har gjort skador.
Man ska kolla över bilen innan man åker där ifrån.
Jag har som du jäkligt kort stubin när det gäller såna saker.
Sist jag lämnade in bilen så fick dom göra om 4 ggr innan jag var nöjd.
Första två gångerna var jag arg och dom gjorde om, sista följde jag med den "efterblivna" mekanikern in i verkstaden och pekade på delarna han skulle byta för han skulle fatta. Då gick det bra:)
Du kan ju vara med när dom jobbar med din bil:)?

Man blir så trött. Vad är egentligen poängen med att lämna in en bil till en verkstad om de är sådana klåpare att man måste stå och kika över axeln och instruera dom hur de ska sköta sitt jobb.

Jag har också råkat ut för en larvig märkesverkstad. Numera är jag kund hos en mindre oberoende verkstad som tar halva timpenningen men gör ett oklanderligt jobb och lever på nöjda kunder istället för folk som lämnar in tjänstebilar de inte bryr sig om eller folk som verkligen tror att bara märkesverkstaden med sina slarvjobb för 1500 kr/timmen kan fixa deras bil. I det länkade fallet hade jag dock inget val då det var ett försäkringsärende.

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … p;t=281778

5 198 Inlägg
30 mars 2012
Rapide skrev:
Jag känner igen det där, om jag lämnar in min bil till en verkstad jag inte känner till ,då brukar jag oftast stå och titta på (vet att det är irriterande), handlar det om flera timmars jobb så orkar man inte stå där, då brukar jag säga till han som fixar bilen att vara försiktig , passar det inte så går jag bara till en annan verkstad!. jag hade aldirg gett mig om jag hade varit du, dom får åtgärda det dom har förstört, kan dom inte det så får du gå till en annan verkstad som får fixa det så får dom stå för kostnaden. , berätta gärna hur det gick!

Riktigt så enkelt är det inte.. man måste ha tillstånd av den första verkstaden om detta ska fungera.,, det är inte bara att åka och lämna bilen nånstans.

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 mars 2012
gamlingen skrev:
Rapide skrev:

Riktigt så enkelt är det inte.. man måste ha tillstånd av den första verkstaden om detta ska fungera.,, det är inte bara att åka och lämna bilen nånstans.

Och visst har väl den första verkstaden helt laglig rätt att få göra tre försök att utföra en tjänst eller leverera en vara innan de behöver gå med på någon annan lösning eller återbetala om möjligt? Tyvärr kanske man kan säga, för visst är allt förtroende för en verkstad som bortblåst efter att de slarvat eller uppvisat brist på kompetens redan första gången, så det sista man vill då är ju att de ska pilla mer på bilen mad

5 198 Inlägg
30 mars 2012
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:
Rapide skrev:

Och visst har väl den första verkstaden helt laglig rätt att få göra tre försök att utföra en tjänst eller leverera en vara innan de behöver gå med på någon annan lösning eller återbetala om möjligt? Tyvärr kanske man kan säga, för visst är allt förtroende för en verkstad som bortblåst efter att de slarvat eller uppvisat brist på kompetens redan första gången, så det sista man vill då är ju att de ska pilla mer på bilen mad

Visst är det nog så..

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
30 mars 2012
slägga & ilska! löser det mesta!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

157 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
Kan nämna att jag var ner och snackade med dem idag och efter en stund gick de med på att ersätta skadorna. Indirekt erkände de väl skadorna då också antar jag.

Roliga är att jag klarar av mycke skruvning själv men fram & bakvagnsinställning har jag varken grejjer eller erfarenhet till. "Du är så larvig, lämna in bilen - det är klart ingen gör någon skada" - Brukar jag få höra av de nära och kära.

Jag kommer ju helt klart närvara nästa gång jag låter någon annan göra jobbet.

Sök