3079
Sök

Blanda Glykol till BMW e38 740i -1994

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Halloj,

Har nyss bytt termostat på min e38a och dum som man är kollade ja inte så noga på färgen på glykolen... tror de va grön =/ Men ja har iaf en dunk blå hemma, Frågan är då om det går bra att blanda grön och blå?

//Calle

1 327 Inlägg
1 april 2012
Det går att blanda blå och grön men det bästa är att ha samma typ av glykol. Är osäker på om det går att mäta fryspunkten om man har blandat ihop dessa.

Röd ska man däremot inte blanda med någon annan färg.

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Det går att blanda blå och grön men det bästa är att ha samma typ av glykol. Är osäker på om det går att mäta fryspunkten om man har blandat ihop dessa.

Röd ska man däremot inte blanda med någon annan färg.

Anade detta, iochmed att bilen bara körs sommartid så kommer det alltså inte spela så stor roll heller. tack!
Läste faktiskt på autopower och där var det ett inlägg som nån skrev "Absolut inte blanda!!" fast diskusionen var ju om röd glykol.. jaja tack!

832 Inlägg
1 april 2012
Brukar kör med PEAK så slipper man bekymra sej om vad det är för glykol i systemet redan. Nu har du ju redan glykol hemma men ett tips till nästa gång iaf smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
Brukar kör med PEAK så slipper man bekymra sej om vad det är för glykol i systemet redan. Nu har du ju redan glykol hemma men ett tips till nästa gång iaf smile

Okej, PEAK alltså, det ska jag lägga på minnet! Tack smile

236 Inlägg
1 april 2012
jag kör då både grön/blå glykol, mätt upp fryspunkten me... ( blev lite blandat då bilen pissade ut all vätska ett x antal gånger)

HEJ CALLE smile

Man måste ha humor

588 Inlägg
Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
___ skrev:
står inte det i manualen? tongue

HEJ KORSEN OCH CALLE smile

Manualen säger "BMW anti-freeze fluid"

*mindblown*