3194
Sök

Dåligt mönster på bakdäcken

77 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Skall besikta i morgon. bakdäcken jag har är sneslitna. Finns nästan inge mönster alls på utkanten av däckena.
nu till frågan. Får jag en 2a på det eller får jag körförbud?

Eller kan jag ta med däcken som jag har liggandes hemma, och berätta att jag inte har hunnit fått på dom?
tror ni det hjälper?

Tacksam för snabba svar! smile

Muttley
3 april 2012
Skojar du för att förnedra han med bromsoksproblemen?

Klart de blir 2a på det så mindsta mönster på hela däcket måste vara 1,6

77 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
haha va ? klart ja inte skoja. klart ja får en TVÅA!
men frågan är om det blir körförbud P.ga dliga däck bak!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
3 april 2012
Det beror på hur brett dom är slitna. 20 eller 25% (minns inte vilket) av däckets slityta får vara mer slitet än gränsen på 1,6 mm och ska alltså inte ge 2:a. Däremot får dom inte vara så slitna så väven sticker fram.

Edit: Körförbud får man inte för att däcken är nerslitna.
Senast redigerat av henke_99 (3 april 2012)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Muttley
3 april 2012
Du skrev nämligen exakt som han. Att du kunde ta med dig en fungerande del och förklara.

Nej är de dåligt mönster så får du en ombesiktning. Är korden framme kan du kanske räkna med en spansk flagg och får bärga iväg den.

Har du fälg på däcken hemma?  Isåfall ta dig 20 minuter ikväll och släng på.

195 Inlägg
3 april 2012
Rullade in på Bes med korden framme i ett däck och blankslitet på andra. Gick igenom utan problem.

77 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Det beror på hur brett dom är slitna. 20 eller 25% (minns inte vilket) av däckets slityta får vara mer slitet än gränsen på 1,6 mm och ska alltså inte ge 2:a. Däremot får dom inte vara så slitna så väven sticker fram.

Edit: Körförbud får man inte för att däcken är nerslitna.

Okej. tur att man inte får det. kommer få en till 2a som ja inte hinner ordna.

Muttley
3 april 2012
Då ljög lagen då eller så är den ändrad. För de har stått att de mest slitna stället får vara 1,6 mm. 

Har man korden framme så har de inte ens tittat på hjulen.  Men de brukar vara rätt dåliga på det. Du kommer säkert igenom. Kommer du inte igenom kan du ju säga det,  om du tar med hjulen så bryr de sig inte.

77 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Hur är det med frontspoilern då? måste man ha med den på besiktningen om jag har plockat av den ?

195 Inlägg
3 april 2012
-Johansson- skrev:
Hur är det med frontspoilern då? måste man ha med den på besiktningen om jag har plockat av den ?

Har testat detta med, gick igenom utan framspoiler också smile

Muttley
3 april 2012
På frontspoiler så säger de att inget vasst ska sticka ut. Gör de det så räcker silvertejp i många fall.

2 230 Inlägg
3 april 2012
om du vet att däcken är dåliga, varför har du inte lagt om dom om du ändå har nya däck hemma? för menar nere i linde lär det finnas flertalet som har och kan lägga om däck.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

77 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
har alla sbp lokaler samma form av lyftar ? smile

77 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
om du vet att däcken är dåliga, varför har du inte lagt om dom om du ändå har nya däck hemma? för menar nere i linde lär det finnas flertalet som har och kan lägga om däck.

Jobbar och sen har jag inte tillgång till ett garage där ja kan byta däck.  utan bara förvaring!
annan profil på dom som ja har hemma. och det var meningen att dom skulle säljas. + att det är skitkallt på kvällarna.

Sök