3270
Sök

Audi a6 2,7t map sensor

158 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
Hej alla. jag var och kolla felkoder på min bil idag och det kom upp ett medelande. laddtryck överskridet. enligt killen som kolla koderna sa att jag har för lågt turbotryck. mätaren visar 0,9 1bar i några sec sen stryper bilen laddet och den går ner till 0,4 som max. kan det vara map sensorn som spökar?? tacksam för alla svar.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
5 april 2012
equinoxe skrev:
Hej alla. jag var och kolla felkoder på min bil idag och det kom upp ett medelande. laddtryck överskridet. enligt killen som kolla koderna sa att jag har för lågt turbotryck. mätaren visar 0,9 1bar i några sec sen stryper bilen laddet och den går ner till 0,4 som max. kan det vara map sensorn som spökar?? tacksam för alla svar.

Laddtryck överskridet känns ju enligt min logik som du har förmycket ladd. Slår den dessutom ifrån vid 0,9-1 Bar så känns det mycket rimligt. Då är det ju laddtrycksspärren som går i (även kallad tryckvakt).

Liten enkel felsökning.

Är bilen Chipad?
Ja.                                                     Nej
Har bilen alltid gjort såhär?                  Då har du nog ett läckage på en av slangarna till turbon
Ja                                                      Nej
Dåligt chip                                          Då har du nog ett läckage på en av slangarna till turbon

Rent generellt då alltså!

Mvh

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

158 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
bilen är chipad och den har inte bettet sig så förut. jag låna en kompis sensor från en vw passat 1,8t och nu behåller bilen laddet och den går bra. men jag får larm om bromsarna, men de kanske beror på att det är fel givare till fel bil. eller nått nr

jag har kollat alla slangarna bytt dom flesta, jag har trycksatt systemet och hittar ingen läckage. jag har bytt magnetventilen, plus att jag köpte en optisk sladdkamera med display för att kolla turbona så att dom är ok och dom ser ok ut. chipet är visst från bsr, inte jag som vart inne. det var den förra ägaren

Pedal To The Metal
750 Inlägg
5 april 2012
Okej. känns ju lite som sensorn då. Det kan ju ge lite lustiga koder. Men om det är BSR som chippat så ska det ju inte vara några problem. Det är ju kvalitets grejor. Hör med deras support! Se ifall de haft liknande fel tidigare

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

158 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
måste tyvär ändra mitt senaste inlägg.. bilen klipper laddet iaf. även me en annan map sensor. den gick bra igår kväll hela vägen hem. men nu idag så sa den ifrån igen

Sök