3743
Sök

Hur många böter måste man få innan man kan få indraget körkort?

24 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
hejsan, undrar hur många böter man kan få innan man få indraget körkort? har 1 år kvar på prövotiden och så, har fått 6 böter på tonade framrutor, (och jag tar inte bort det för så satans fult utan toning där), tacksam för svar

besök min sida, och lämna en kommentar vore roligt se vad ni tycker om det. :)

512 Inlägg
5 april 2012
Haha.

Du få va snabbare på å veva ner ruta wink.
Men vet ej hur he gäll som med tonade rutor :S Är ju som sagt en trafikfara med sånna så tongue

24 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
trafikvara vet jag inte ha ju vare annat om jag hade böter på fortkörningar och utan bälte jag ha ju aldrig vare inblandad i nåt som hänt bara att dom ha så lite och göra och ta mig tongue

512 Inlägg
5 april 2012
Jo.
Men man vet ju hur svårt he e å backa med toningen då he e mörkt ute tongue
Blir nog en trafikfara då man ha svårt åh se. E väl så dom tänkt tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
5 april 2012
beror på vilken toning man har. (det där med backa och syn i mörker) biltemas billiga tex ser man knappt ett smak från när det är mörkt. Solfilms ellet fabrikstoning ser man lika bra med eller utan. enligt mig.

vet tyvärr inte svaret på frågan. Men tror inte man kan bli av med kortet pga ett par toningsböter..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Forummoderator
26 351 Inlägg
5 april 2012
Specialraggarn skrev:
Jo.
Men man vet ju hur svårt he e å backa med toningen då he e mörkt ute tongue
Blir nog en trafikfara då man ha svårt åh se. E väl så dom tänkt tongue

Finns nog fler anledningar till varför det är olagligt med toning på rutorna.
Kanske bara bra att kortet ryker, så TS lär sig en läxa?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 313 Inlägg
5 april 2012
Vad är bötesbeloppet för tonade rutor då?

Och ja du kan bli av med körkortet för upprepade förseelser

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

24 Inlägg
5 april 2012
Du kan inte tappa körkortet för viss antal böter. Var på förslag att te:x 3 botar skulle göra så det blev indraget visst antal månader, men det gick aldrig igenom.. så du får nog göra som mig, betala och se glad ut:)

24 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
jaa toningen vill man ha fram så jävla mycket snyggare. 500 kr ligger boten på och jag ha betala alla så dom kan ju inte klaga hmm

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 april 2012
Du tappar tillståndet att ha körkort för en tid om Länsstyrelsen, eller om det numer är Trafikverket, avgör att du inte klarar av ansvaret att ha ett körkort. Får du t ex 3 stycken fortkörningsböter inom en tvåårsperiod oavsett om det så bara är 3 km/h skickar Polisen in det till Länsstyrelsen som avgör om du ska få ha körkortet kvar. Jag vet inte vilka förseelser annat än fortkörning och vårdslös körning det gäller.

För att anses mogen att klara ansvaret att framföra ett fordon i trafik krävs det ju dock att man är mogen nog att rätta sig efter de lagar som råder gällande trafik och fordon, oavsett hur "fult" man tycker att otonade rutor är. Man kanske skulle skita i att skrapa sidorutorna på vintern med? Det är ju bara min åsikt, men jag tycker inte att du verkar mogen att ha körkort.
Och du kan ge dig fan på att jag "klagar" om du kör över någon jag tycker om på ett övergångsställe i kvällsmörkret för att du inte såg denne p g a att du hade en massa toningsfilm i vägen. Du ser sämre genom tonade sidorutor fram, och därför får du inte ha det. Man up för fan som man säger.

24 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
bro ju på om du tona helsvart eller inte? och ja sitter du inne i mörker så ser du fortfarande ut genom rutorna. så jag vet inte vad problemet är heller. du kan ju köra på en i mörker med och du ha otonat, ? eller ha jag fel i det? kan ju va mörk klädd

950 Inlägg
9 april 2012
Nu har du ju en bil, som är mycket lätt att lägga på minnet och mycket lätt att få syn på, så det lär nog bli MÅNGA böter till, för dina ganska snygga mörka rutor. Men, men, om det är det du vill lägga dina pengar på, så är det bara bra. Ingen kommer ihåg en fegis :-)

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 april 2012
PierreRagnarssoN skrev:
bro ju på om du tona helsvart eller inte? och ja sitter du inne i mörker så ser du fortfarande ut genom rutorna. så jag vet inte vad problemet är heller. du kan ju köra på en i mörker med och du ha otonat, ? eller ha jag fel i det? kan ju va mörk klädd

Du ser sämre ut genom en tonad ruta, du kan ju inte säga något annat. Visst ser jag ut genom min tonade bakruta, men, men betydligt sämre än om den inte varit tonad. Och det kan vara det som är skillnaden mellan att se någon i tid och att inte göra det.

Sök