3559
Sök

Et45 fälgar på et38?

35 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Tja. Jag har en skoda pick up där de satt 13 tums fälgar med et38. Går de att montera på 14 tummare med et 45 om man använder spacers? typ biltema 5mm modellen? Om jag har fattat de rätt så skulle jag egentligen behöva 7mm spacers men de kanske blir får mycket?

1 365 Inlägg
12 april 2012
Det enklaste är att höja upp bilen och kolla hur mycket utrymme du har till dämparna eller andra delar som kan ta i vid en inflyttning av däcket. Billiga spacers är oftast skit och fungerar inte bra eller kan bli direkt livsfarliga. nu har jag ingen erfarenhet av biltemas men av andra billiga som sett nästan exakt likadana ut som biltemas

När framvagnen är upplyft svänger du hjulen åt sidorna och undersöker om det går bra med ET45 utan spacer

35 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Jag antog att de skulle passa så jag monterade på et45 fälgarna men då tog de i styrleden fram den där grejen som bakaxeln sitter i (vet inte vad den heter?) bak. Anledningen till att jag tog biltema som exempel var att dom är billiga och att jag inte har lust att lägga en förmögenhet på en bil som jag åker till jobbet med

1 365 Inlägg
12 april 2012
Nä det är förståligt, men du kan lika gärna slänga 60 kr i en önskebrunn som att köpa de där. Du kommer inte bli nöjd. Min bil kändes otroligt ostabil när jag hängde på billiga spacers. Kolla med någon fälgfirma om de har någon tillförlitlig spacer på 7 mm

tevn skrev:
Jag antog att de skulle passa så jag monterade på et45 fälgarna men då tog de i styrleden fram den där grejen som bakaxeln sitter i (vet inte vad den heter?) bak. Anledningen till att jag tog biltema som exempel var att dom är billiga och att jag inte har lust att lägga en förmögenhet på en bil som jag åker till jobbet med

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 april 2012
Vänligen posta denna typ av frågor i den klistrade tråden avsedd för dessa frågor.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=227228

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök