2505
Sök

Bmw E30 320 " Startmotor orkar inte få igång motor "

79 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Hej... har läst lite runt i olika tråder och försökt att åtgärda mitt problem med andras erfarenheter
men inget har hjälp.. När jag driver på nyckeln så hör man att startmotor vill men orkar inte gå runt..och ibland hör man bara ett klick från den... jag har:
* Köpt nytt batteri
* Byt + kabeln från batteriet till startmotor samt + kabeln från startmotor till generatorn
* Kollat så att jordflätan inte är av
* Har vridit runt motor men en nyckeln och man hör ett litet klick ..och sen går den runt lite trög men inget farligt tror
* Den startar direkt om man puttar den
* Hade inga problem innan motor bytte..nu sitter i den en 325

Vad mera kan jag kolla..Pls nån..... Hälsningar / Loski
Senast redigerat av Loski (17 april 2012)

330 Inlägg
17 april 2012
har för mig de olika startmotorer från 320 och 325
men blev det efter du hade bytt motor eller kom helt plötsligt?

79 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Det kom helt plötsligt efter motor byttet...fungerade i typ 2 månader sen kom felet.. Jag fick ju över en 325 starmotor,har kopplat in den..men icke med båda 325 o 320 händer samma sak

330 Inlägg
17 april 2012
kommer tillräckligt med kräm från tändningsdosan till kablen till solenoiden?

79 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Solenoiden sitter den på startmotorn? jag gav min nämligen på ett motorbytte genom att läsa här under 2 år...så genom forum och annat har jag lärt mig lite..så namn på att alt och vart det sitter kan jag inte än smile

21 761 Inlägg
17 april 2012
Ja, solenoiden är den lilla "burken" ovanpå startmotorn där bla batteripluskabeln och den tunna "startkabeln" från tändlås/säkringsdosa sitter fast. smile

79 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
ok...tack för tipset...ska läsa lite och försöka hitta felet smile

79 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Sååååååå jaaaaa! Hittade felet...Vissade sig att eftersom jag lackat tråget och bytte nytt packning och använde mig av nåt silikon lim..så räckte inte med jordflätan från tråget..Jordade motorn med en kraftig koppar kabel och slut till alla problemas..Tack alla smile..Imon besiktning wink

Sök