2431
Sök

Elschema 745 t5 hjäääälp

13 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
hejsan har letat över allt efter kabelfärgena som ska klippas in i t5 härvan kan inte hitta nått någonstans kan någon mejla bilder med inkopplingen av kablarna med färger och allt? skicka till min mejl. patrik_909@hotmail.com       mvh patrik

Forummoderator
26 325 Inlägg
5 april 2012
Inget illa menat, men lite svårt att hitta nåt som inte existerar kanske..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
5 april 2012
finns och finns..har du härvan tar det inte många minuter att hitta vart alla kablar ska gå bara tanka ner ett kopplingschema

och kolla kablarna

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
26 325 Inlägg
5 april 2012
Growe skrev:
finns och finns..har du härvan tar det inte många minuter att hitta vart alla kablar ska gå bara tanka ner ett kopplingschema

och kolla kablarna

Tänkte mer på att T5 aldrig har suttit original i en 740, men jag förstår vad du menar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
17 984 Inlägg
5 april 2012
Mack skrev:
Growe skrev:

och kolla kablarna

Tänkte mer på att T5 aldrig har suttit original i en 740, men jag förstår vad du menar.

Hehe... Missade också det! Så det är inte snabbkopplingar då?

En Haynes för både 850 och 740 bör väl lösa problemet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

13 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
hehe ja du böcker och bilder har jag lus läst nu här ett tag och det har nog löst det mästa måste jag säga smile men nutill att start till slags kabeln från 740 till t5 blir att startmotorn snurrar så fort jag slår på tändings läge 2 innan start läget med andra ord tror den heter 50 den kabel smile

14 111 Inlägg
18 april 2012
du behöer jhu inte koppla kablarna fel till startmotorn borde vara en av dom lättare kablarna att spåra

jag har inte hunnit mäta upp kablarna på elsystemen jag gjort ordning så dom är ej märkta men kopplingscheman verkar inte vara specellt svåra att tyda

14 111 Inlägg
18 april 2012
Dieselsmurfen skrev:
Mack skrev:
Growe skrev:

och kolla kablarna

Hehe... Missade också det! Så det är inte snabbkopplingar då?

En Haynes för både 850 och 740 bör väl lösa problemet.

jo det är ingen direkt vetenskap dom sheman jag hittat på nätet beskriver ganska tydligt vad alla kablar går till

enda jag saknar lite är volvos pin förteckning den är riktigt trevlig där det står vad varje stift går till och vad som händer på just det stiftet vid kontakten vid styrboxen

1 319 Inlägg
18 april 2012
Menar du dessa vid tändningslåset?

_----------'

13 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Growe ja det e sant det skulle vara guld att få det med i elschemat, sleepyoh nja problemet som har upp stått nu är att jag sätter nyckeln i läge 2 så börjar startmotorn snurra hela tiden sad ska läsa vidare och kanske hittar vart jag gjort fel smile

Sök