3977
Sök

Usb->aux kabel??

6 851 Inlägg
8 april 2012
it_mutt skrev:
TT-Avant skrev:
Du kanske ska kolla över dina inställningar i din mobil. Endel måste man ställa in så att den skickar ljudet via USB, inte bara laddas.
Läs din brux till mobilen innan du skaffar något annat.
Sedan finns det även FM sändare som funkar kalas bra, utan massa brus eller dålig mottagning.

Har du bra ljud på vanlig radio? isf. kan du få minst lika bra med en FM modul.

Det viktiga är kanske; hur många stereoapparater kan ta EMOT ljud via usb?

Enda fm-modulatorn som ger "perfekt" ljud är i mitt tycke en sådan som monteras direkt på antennkontakten, och helt enkelt inte sänder "fritt"

Det funkar på endel nyare. Funkar det med stick så ska det även funka med mobil..

Ja det är just sådan FM Modul jag menar, kopplas in bakpå antennkabeln coh sänder då ljudet den vägen.
Kenwood KOS-A210 är en sådan och den är riktigt bra.
Ljudmässigt blir ljudet lika bra som från en eftermarknads HU med USB (Alltså Kenwood vs. Kenwood)

Avstängd
10 388 Inlägg
8 april 2012
TT-Avant skrev:
it_mutt skrev:
TT-Avant skrev:
Du kanske ska kolla över dina inställningar i din mobil. Endel måste man ställa in så att den skickar ljudet via USB, inte bara laddas.
Läs din brux till mobilen innan du skaffar något annat.
Sedan finns det även FM sändare som funkar kalas bra, utan massa brus eller dålig mottagning.

Har du bra ljud på vanlig radio? isf. kan du få minst lika bra med en FM modul.

Det viktiga är kanske; hur många stereoapparater kan ta EMOT ljud via usb?

Enda fm-modulatorn som ger "perfekt" ljud är i mitt tycke en sådan som monteras direkt på antennkontakten, och helt enkelt inte sänder "fritt"

Det funkar på endel nyare. Funkar det med stick så ska det även funka med mobil..

Ja det är just sådan FM Modul jag menar, kopplas in bakpå antennkabeln coh sänder då ljudet den vägen.
Kenwood KOS-A210 är en sådan och den är riktigt bra.
Ljudmässigt blir ljudet lika bra som från en eftermarknads HU med USB (Alltså Kenwood vs. Kenwood)

Att läsa DATA från en sticka, och att ta emot LJUD via usb, är HELT olika protokoll, så det ena innebär inte på något vis det andra. Skulle ju generellt säga att det inte är så (finns säkert undantag). Att använda mobilen som massminne, fine, men det är ju något helt annat

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 851 Inlägg
8 april 2012
Kan det ta ett stick med ljud så tar den oftast även en mobils ljud. isf. de ja har testat.
ja skrev alltså enbart om ljuddelen, som ja antar att det är det som menas i denna tråden?

108 Inlägg
9 april 2012
Ska du spela filer från telefonen ska den vara i "masslagrings" läge, vet inte vilket läge den ska vara på en Samsung för att streama, - Testa!

Peter smile

1 045 Inlägg
9 april 2012
http://www.multimedia-import.se/product … auxvw12pin

finns sån aux adapter för suzuki om du har stereo tillverkad av clarion,
(har inte hunnit stoppa upp suzuki på hemsidan) vet inte om nån annan säljer dessa i sverige.

13 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
ah okejj.. jag har ingen aning vem som tillverkat den dock:P

Sök