4703
Sök

Göra en hemmagjord cab

15 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Har funderat på att bygga en hemmagjord cab men vet inte vilka regler som gäller för att den ska gå att få genom besiktning om de nu går? vilka bilar får användas, volvo 740/240? Är det bara att kapa bort B och C stolpar samt svetsa igen dörrarna och sen bara bessa? snabba svar uppskattas:) MVH

937 Inlägg
12 april 2012
nepp så enkelt är det nog itne, en cab är i regel tyngre än en vanlig i å med att det är balkar i karossen som stadgar upp bilen, smile

937 Inlägg
12 april 2012
nepp så enkelt är det nog itne, en cab är i regel tyngre än en vanlig i å med att det är balkar i karossen som stadgar upp bilen, smile

337 Inlägg
12 april 2012
det lättaste är nog att ta kontakt med SFRO och fråga dom så får du nog en lista på allt som ska dokumenteras och göras smile

3 liters diesel, mumma!

162 Inlägg
12 april 2012
det finns instruktioner på sfros hemsida har jag för mig, med bilder och beskrivningar

270 Inlägg
12 april 2012
SFRO behövs inte,iaf inte när jag cabbade en Corolla (1996).
Jag svetsade fyrkantsprofiler innanför trösklarna och ett kryss bakom ryggstödet bak.
Dörrarna förblev öppningsbara.

15 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Just det jag var fundersam på, vars man behövde stadga upp och hur, om det skulle räcka med att svetsa igen dörrarna som förstärkning! Men om ska få veta allt som
Behövs göras är det SFRO som gäller?

270 Inlägg
23 april 2012
Det räcker med en vanlig registreringsbesiktning,inte SFRO.Det bör räcka med att svetsa igen dörrarna ja,men det blir väldigt opraktiskt.

Sök