4601
Sök

Svetsa en slungdiff

142 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
Tjena

funderar på att svetsa min slungdiff på min volvo 940, men jag har kommit fram till att man ska svetsa vikten i låst läge, men ska man ta ut drivaxlarna som när man svetsar en 1031 axel eller det behövs inte? och jag har sökt och letat men hittar inte svar, hur blir det sen att köra, e hjulen låsta hela tiden och kränger eller dom är som vanligt när man kör? alla skrver olika,..

27-an

1 319 Inlägg
26 april 2012
Ja, drivaxlarna tas ut för att värmen som blir inte ska förstöra deras härdning. Dock är det väll bra att iallafall loppa fast dreven med drivaxlarna i så allt är centrerat och bra. Båda bakdäcken kommer snurra lika snabbt hela tiden, i låg fart när du svänger kommer du höra hur däcken tuggar. Sliter enormt på bakvagn och däck men det kanske du redan visste.

Om du även kör bilen till vardags så är det inte så jäkla kul att åka svetsat.. Dock roligt som fan när man är ute och sladdar.
Senast redigerat av sleepyoh (26 april 2012)

_----------'

142 Inlägg
27 april 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Ja, drivaxlarna tas ut för att värmen som blir inte ska förstöra deras härdning. Dock är det väll bra att iallafall loppa fast dreven med drivaxlarna i så allt är centrerat och bra. Båda bakdäcken kommer snurra lika snabbt hela tiden, i låg fart när du svänger kommer du höra hur däcken tuggar. Sliter enormt på bakvagn och däck men det kanske du redan visste.

Om du även kör bilen till vardags så är det inte så jäkla kul att åka svetsat.. Dock roligt som fan när man är ute och sladdar.

körde med en svetsad 1031 bakaxel innan, nu ska jag ju inte svetsa dreven, utan vikten tänkte jag, och så mycket som alla säger att de sliter på däcken gör de egentligen inte och kränger lagom tycker jag smile

27-an

Sök