2703
Sök

Snus kan förbjudas i sverige.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Tror inte ni kommer långt att lägga fram förslaget att era tänder mår bättre. Då kontrar de med att ni borde borsta tänderna oftare jag lovar.

Tobak överlag kvittar de får gärna sluta sälja det. Jag kan sluta med cigg om de är så.  Anser inte att jag stör någon heller när jag röker nånstans. Däremot snusare stör mig då de spottar sina räliga prillor på tåg, på gångbanor och överallt. Riktiga svin många av de,  de måste förklara varför de inte orkar borsta tänderna........

Slänger alltid upp min snus i taket ja! så där stör sig ingen av det! nedå skämt o sido..
Men snus är bättre än cigg på det viset. Läste förut nånstans- Det tar 7år för ett ciggfimp att brytas ner i naturen!
för en snus tar det ett regnväder sen är allt utspolat och kvar är bara en liten påse med typ "te"
En lössnus försvinner ju direkt, men sen regnar det ju inte heller så ofta nere i tunnelbanorna tänkte du på nu. och ne de gör det ej! men dom har ju massvis med folk som städar där hela tiden! går med dom där Waynesoppmaskinerna och städar hela tiden! big_smilebig_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Ingen himmel är så blå som min
2 977 Inlägg
20 april 2012
tkd_rille skrev:
Tror inte ni kommer långt att lägga fram förslaget att era tänder mår bättre. Då kontrar de med att ni borde borsta tänderna oftare jag lovar.

Tobak överlag kvittar de får gärna sluta sälja det. Jag kan sluta med cigg om de är så.  Anser inte att jag stör någon heller när jag röker nånstans. Däremot snusare stör mig då de spottar sina räliga prillor på tåg, på gångbanor och överallt. Riktiga svin många av de,  de måste förklara varför de inte orkar borsta tänderna........

Där är ju ett problem. Rökare anser inte att dom stör omgivningen, men det anser omgivningen...
Sen är ju inte fimpar överallt på något sätt bättre än prillor...

/Mattias

Muttley
20 april 2012
NoFantasy skrev:
tkd_rille skrev:

Slänger alltid upp min snus i taket ja! så där stör sig ingen av det! nedå skämt o sido..
Men snus är bättre än cigg på det viset. Läste förut nånstans- Det tar 7år för ett ciggfimp att brytas ner i naturen!
för en snus tar det ett regnväder sen är allt utspolat och kvar är bara en liten påse med typ "te"
En lössnus försvinner ju direkt, men sen regnar det ju inte heller så ofta nere i tunnelbanorna tänkte du på nu. och ne de gör det ej! men dom har ju massvis med folk som städar där hela tiden! går med dom där Waynesoppmaskinerna och städar hela tiden! big_smilebig_smile

Ja de försvinner klart utomhus.  Många spottar i papperskorg, men de är också många som spottar de på tåg och bussar och för mig blir de ju äckligt när jag ska använda mig av färdmedlen.

Muttley
20 april 2012
matteeee skrev:
tkd_rille skrev:

Där är ju ett problem. Rökare anser inte att dom stör omgivningen, men det anser omgivningen...
Sen är ju inte fimpar överallt på något sätt bättre än prillor...

Ja men de är ju idioter många av de som röker. Jag går undan en bra bit för att en icke rökare ska störas av det. Sen står gamla käringar vid sjukhusentreer och blossar.  Även jag tycker de är jobbigt.
Vare sig de är snus eller fimpar som kastas utomhus så är de ej vackert. Ofta finns papperskorgar och de har folk problem att använda.  Ja förutom på gymmet där de lägger snus överallt.

Tråkigt de ska förbjuda massa saker. Men om man ser de på andra hållet så kan man klara sig utan dessa begär som tobak. Även alkohol.

Sen den som drog upp att hasch var ofarligt kan ju sluta diskutera till de verkligen har fått äkta information om beteendeäbdringen som sker i huvudet på en ung människa.

Självlärd
3 083 Inlägg
20 april 2012
Tack o lov för att jag slutade snusa för en månad sen då.

Men håller med de flesta här. Är ju helt idiotiskt att förbjuda något sånt som snus. :S

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

OVERBOOSTED
852 Inlägg
20 april 2012
NEEJJ shit kan ju inte va utan snuset o kaffet hmm

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

533 Inlägg
20 april 2012
tkd_rille skrev:

Som om det inte ligger cigarettfimpar överallt då? Kanske inte i tåg, då det är förbjudet att röka där men... Överallt annanstans, parkeringar, gångbanor, vägar, gräsmattor, stränder, sjöar osv. Det ligger MINST lika mycket fimpar överallt, som det ligger snus. Ska jag vara ärlig så ser jag nästan inge snus någonstans som ligger och dräller, mest jag ser fimpar överallt.

Men det har väl med det som en annan skrev, att efter ett regnväder eller två, så finns det ju mer eller mindre bara en tom påse kvar som sedan försvinner.

Det är ju vad man "väljer" att se, eller vad man uppfattas att se om man säger. Snusare ser nästan inge snus på marken, men ser fimpar överallt. En rökare ser nästan inga fimpar någonstans, men ser att det dräller av snus överallt smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Slemrotta: Jag håller med dej!

1 482 Inlägg
22 april 2012
Så... sverige får fler arbetslösa, tappar skatteintäckter och kommer således få ÄNNU en anledning till att höjja drivmedelspriset för att få ut alla pengar dom "behöver"... Eller höjja tobaksskatten ännu mer på ciggaretter.

Jora vi går åt rätt håll här, absolut.

BLT Service
Theracords Music Label

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Noxxer skrev:
Så... sverige får fler arbetslösa, tappar skatteintäckter och kommer således få ÄNNU en anledning till att höjja drivmedelspriset för att få ut alla pengar dom "behöver"... Eller höjja tobaksskatten ännu mer på ciggaretter.

Jora vi går åt rätt håll här, absolut.

ah kan lika gärna lägga ner allt!

613 Inlägg
23 april 2012
Hitler mörklade aldrig sin diktatur..

EU är en förfinad diktatur när ska alla inse det?

Meldem
917 Inlägg
23 april 2012
tkd_rille skrev:
Anser inte att jag stör någon heller när jag röker nånstans.

Då kan ju jag som ickerökare berätta hur pass mycket det stör så kan du ha det i åtanke nästa gång du tänder din cigg.

Vi bor i hyreshus, på andra våningen, folk står utanför på gatan och röker och lukten letar sig upp i lägenheten utan problem så man får stänga fönstrena.

När folk varit ute, gärna i grupp, och rökt för att sedan komma in (tänker på när man är i skolan eller på jobbet) så är det som en aura av inmärglad röklukt som slår en i ansiktet när man går förbi dem, det är otroligt vad det känns bara av vinddraget när man går förbi varandra.

Hår och kläder anammar röklukt väldit lätt, det räcker att man som icke-rökare är ute och hänger med några som röker (typ på en fest), så undrar omgivningen sen om man själv har börjat.

Sedan kanske detta är lite OfT, men människor som jobbar inom sjukvården och röker bokstavligt talat äcklar mig... Inte nog med att det är som en överviktig personlig tränare, men jag vill inte ha och göra med någon som precis varit ute och smuttat på en cigg för att sedan ta hand om mig som patient.

Nu vill ju jag inte verka bitter, förolämpande eller så, men jag tror inte att du är själv om att ha åsikten att du inte stör din omgivning och jag tycker att det isf är viktigt att understryka om att även ifall du röker långt ifrån någon annan person över huvud taget, så tar du med dig rökandet in igen när du är klar.

Du som rökare må inte känna det, men dem som inte röker gör det. När min flickvän slutat röka så sa hon till mig redan efter 2v "Fan va illa det luktar, luktade jag såhär med?!" ,"Ja" sa jag, "Det är ju helt sjukt va kläder och hår luktar med".

Som sagt, inte förolämpande, men tankeväckande. Detta är meningen med mitt inlägg.

MVH

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Meldem
917 Inlägg
23 april 2012
Slemrotta skrev:
Att det inte ska förbjudas just för att den enbart drabbar dig själv... ta alla andra droger tex, dom drabbar ju bara dom som tar drogen - men ändå förbjuden...

Nu undrar ju jag lite såhär lätt på måndagsmorgonen i det fina vädret, om du tänkte efter innan du skrev att alla andra droger som är förbjudna bara drabbar dem själva?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Muttley
27 april 2012
Marticus skrev:
tkd_rille skrev:
Anser inte att jag stör någon heller när jag röker nånstans.

Då kan ju jag som ickerökare berätta hur pass mycket det stör så kan du ha det i åtanke nästa gång du tänder din cigg.

Vi bor i hyreshus, på andra våningen, folk står utanför på gatan och röker och lukten letar sig upp i lägenheten utan problem så man får stänga fönstrena.

När folk varit ute, gärna i grupp, och rökt för att sedan komma in (tänker på när man är i skolan eller på jobbet) så är det som en aura av inmärglad röklukt som slår en i ansiktet när man går förbi dem, det är otroligt vad det känns bara av vinddraget när man går förbi varandra.

Hår och kläder anammar röklukt väldit lätt, det räcker att man som icke-rökare är ute och hänger med några som röker (typ på en fest), så undrar omgivningen sen om man själv har börjat.

Sedan kanske detta är lite OfT, men människor som jobbar inom sjukvården och röker bokstavligt talat äcklar mig... Inte nog med att det är som en överviktig personlig tränare, men jag vill inte ha och göra med någon som precis varit ute och smuttat på en cigg för att sedan ta hand om mig som patient.

Nu vill ju jag inte verka bitter, förolämpande eller så, men jag tror inte att du är själv om att ha åsikten att du inte stör din omgivning och jag tycker att det isf är viktigt att understryka om att även ifall du röker långt ifrån någon annan person över huvud taget, så tar du med dig rökandet in igen när du är klar.

Du som rökare må inte känna det, men dem som inte röker gör det. När min flickvän slutat röka så sa hon till mig redan efter 2v "Fan va illa det luktar, luktade jag såhär med?!" ,"Ja" sa jag, "Det är ju helt sjukt va kläder och hår luktar med".

Som sagt, inte förolämpande, men tankeväckande. Detta är meningen med mitt inlägg.

MVH

Mina grannar röker själva så här drabbas de inte som tur är. Jag hade haft respekt åt dem.  Klart de luktar och hade min läkare alternativt OPTIKER som pillar i ögonen luktat rök när de undersökt mig hade jag vägrat.

Jag brukar fråga mina kunder ibland om de tycker jag luktar rök. Och de är bara en enda som sagt att jag luktade rök och hon gillade det, så jag måste säga att jag sköter nog mig rätt så bra.  Och de sitter ändå bredvid mig i en bil wink Allt beror på hur man sköter det. Efter en krogkväll kan de klart lukta men då tar man ju och röker rätt tätt.

Men som jag skrev så gör de inte mig om de förbjuder det. Jag kan gärna sluta och ska dessutom.

682 Inlägg
27 april 2012
Lustiga svar här en del.

1. Rökare stör man sig EXTREMT mycket på, deras äckliga lukt gör så man får ont i huvudet. Luktar även riktigt jävla äckligt med fimplukt, så som ni luktar efter ni varit ute en 5 minuter.

2. NI KAN INTE SÄGA ATT SNUSARE GÖR VÄRLDEN FULARE PGA DE SLÄNGER SNUSET PÅ MARKEN??? Ser ni själva vad ni skriver ?? Det skulle PRECIS lika gärna kunna ha varit en godispåse, men den "blåser iväg" eller så plockar någon upp den. Allt hänger på människor som brukar grejerna. Finns moraliska människor som röker också som går iväg från andra och slänger fimpen på angiven plats.   

Nej, jag varken snusar eller röker.

Tycker ni då inte det är värre med t.ex. öllukt från en stinkande alkis som kliver på tåget? Eller en halvfull pissljummen öl som stått på tunnelbanan en hel solig sommardag och sprider sin odör över tåget? Eller alla rökare som SPOTTAR PRECIS ÖVERALLT, går ju inte ens och sitta på vanliga trappor utanför affärer längre! SKÄRPNING.

Det där med spottandet verkar vara obligatoriskt för rökare, om salivet smakar så illa efter ni rökt kanske ni ska skita i att röka istället? Eller finns det någon praktisk anledning till att ni inte sväljer salivet som vanliga människor? Är eran smak så äcklig?

Muttley
27 april 2012
DanneSundin skrev:
Lustiga svar här en del.

1. Rökare stör man sig EXTREMT mycket på, deras äckliga lukt gör så man får ont i huvudet. Luktar även riktigt jävla äckligt med fimplukt, så som ni luktar efter ni varit ute en 5 minuter.

2. NI KAN INTE SÄGA ATT SNUSARE GÖR VÄRLDEN FULARE PGA DE SLÄNGER SNUSET PÅ MARKEN??? Ser ni själva vad ni skriver ?? Det skulle PRECIS lika gärna kunna ha varit en godispåse, men den "blåser iväg" eller så plockar någon upp den. Allt hänger på människor som brukar grejerna. Finns moraliska människor som röker också som går iväg från andra och slänger fimpen på angiven plats.   

Nej, jag varken snusar eller röker.

Tycker ni då inte det är värre med t.ex. öllukt från en stinkande alkis som kliver på tåget? Eller en halvfull pissljummen öl som stått på tunnelbanan en hel solig sommardag och sprider sin odör över tåget? Eller alla rökare som SPOTTAR PRECIS ÖVERALLT, går ju inte ens och sitta på vanliga trappor utanför affärer längre! SKÄRPNING.

Det där med spottandet verkar vara obligatoriskt för rökare, om salivet smakar så illa efter ni rökt kanske ni ska skita i att röka istället? Eller finns det någon praktisk anledning till att ni inte sväljer salivet som vanliga människor? Är eran smak så äcklig?

Vänta nu lite.  För de första så öl luktar inte äckligt.  För de andra så spottar inte snusare ??  Tror du får kolla igenom de en gång till för tror faktiskt snusare spottar mycket mer pga ökad salivproduktion.

Om vi ska dra strået ännu längre så förbjuder vi tobak alkisar och Tuggummi för det sätter sina spår när ni spottar ut de på vägen wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
27 april 2012
Trådstartare
fimpar luktar ju helvete efter ett regnväder! usch och tuggummi vill man ju inte trampa på för då slår de slint i skallen på en! kliva runt med nån annans äckliga tuggummi under fötterna är ju inte så fint!

Smålänning
7 883 Inlägg
27 april 2012
Jag använder inte snus (eller cigg) för att det finns annat att lägga pengarna på, men tycker förbudet är korkat på alla sätt ändå.

För egentligen...

Snus är ju nästan det ENDA riktigt Svenska vi har kvar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Meldem
917 Inlägg
28 april 2012
tkd_rille skrev:
Mina grannar röker själva så här drabbas de inte som tur är. Jag hade haft respekt åt dem.  Klart de luktar och hade min läkare alternativt OPTIKER som pillar i ögonen luktat rök när de undersökt mig hade jag vägrat.

Jag brukar fråga mina kunder ibland om de tycker jag luktar rök. Och de är bara en enda som sagt att jag luktade rök och hon gillade det, så jag måste säga att jag sköter nog mig rätt så bra.  Och de sitter ändå bredvid mig i en bil wink Allt beror på hur man sköter det. Efter en krogkväll kan de klart lukta men då tar man ju och röker rätt tätt.

Men som jag skrev så gör de inte mig om de förbjuder det. Jag kan gärna sluta och ska dessutom.

de e ju en schysst inställning både till ditt eget rökande och förbudet, kul smile

Sen är ju folk olika känsliga för röklukt. Min flickvän som slutade röka för ett år sen och snusa för ett par månader sen är jätte känslig mot cigarett-rök, hon känner av det långt innan mig. Och folk som rökt luktar ju såklart olika mycket, men värst är det som du säger, dem som röker intensivt på krogen och så. Även kedjerökare får nån slags permanent aura av röklukt runt sig tillslut.
Senast redigerat av Marticus (28 april 2012)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Sök