2167
Sök

Få en B230FT att varva mera.

1 938 Inlägg
24 mars 2012
Lär vara dyrare att gå på och dona med ett rödblock för att du får blocket gratis, och sen lägga ut enorma summor pengar.

Än att köpa en motor som varvar från början för korvören. smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
24 mars 2012
Glesmark skrev:
Lär vara dyrare att gå på och dona med ett rödblock för att du får blocket gratis, och sen lägga ut enorma summor pengar.

Kul o bygga wink Inte så kul o bara köpa en fördig bil eller motor!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

1 938 Inlägg
24 mars 2012
BrajjAxx skrev:
Glesmark skrev:

Kul o bygga wink Inte så kul o bara köpa en fördig bil eller motor!

I know, men killen är student och har inte ett kassavalv att tillgå för att genomföra sin operation.
Så att bara köpa en motor som har bättre förutsättningar gör det billigare, du ser åt vilket håll jag pekar hoppas jag.

165 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Har under helgen stött på massa problem med bilen så just nu hatar jag Volvo och Sverige mer än något annat.
Kommer inte bygga på motorn överhuvudtaget

Gti:n jag hade var 100x bättre.
Senast redigerat av RymdSeglet (25 mars 2012)

1 938 Inlägg
26 mars 2012
RymdSeglet skrev:
Har under helgen stött på massa problem med bilen så just nu hatar jag Volvo och Sverige mer än något annat.
Kommer inte bygga på motorn överhuvudtaget

Gti:n jag hade var 100x bättre.

Berätta för oss, skadeglädje är den bästa glädjen, så glädj oss! big_smile

165 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Låset slutade fungera så kunde inte låsa mina dörrar, när jag fixadedet så hoppade alla pinnar loss till låspinnen som sitter vid rutan.
Höll på i 3 timmar med en ful metallbit som inte ville fastna, länge sen jag var så förbannad som då big_smile

Servon pajja efter en tur på motorvägen, fungerar att vrida på ratten ett varv eller ett halvt, inte en aning om vad felet är men misstänker pumpen.

Samma dag efter turen på motorvägen så börjar den dra åt höger som ett jävla as när man ska bromsa

Sen så stör jag mig sjukt mycket på att den verkar vara byggd i jelly, gungar ju åt alla jävla åt när man ska svänga sad

1 507 Inlägg
26 mars 2012
Bygg en sugmotor istället om du är ute efter ljudet och en högvarvig motorkaraktär! iordninggjord 531 topp med bättre ventilfjädrar och en omslipad kam för sugmotor, nya vevlager med lite större spel, weber 50s eller separata spjällhus, eftermarknadssprut, e85 mapp och hk-kolvar.
En turbo dämpar både insugs- och avgasljudet. Högvarviga maskiner låter lätt bäst om de är sugisar enligt mig smile.

165 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Sitter redan turbo på tongue
Men som sagt så ska jag låta den vara bruksbil så blir inget trimm med denna.

ITB's är porr.
F20c och 4age slår fan allt i motorljud

2 Inlägg
30 april 2012
RymdSeglet skrev:
Låset slutade fungera så kunde inte låsa mina dörrar, när jag fixadedet så hoppade alla pinnar loss till låspinnen som sitter vid rutan.
Höll på i 3 timmar med en ful metallbit som inte ville fastna, länge sen jag var så förbannad som då big_smile

Servon pajja efter en tur på motorvägen, fungerar att vrida på ratten ett varv eller ett halvt, inte en aning om vad felet är men misstänker pumpen.

Samma dag efter turen på motorvägen så börjar den dra åt höger som ett jävla as när man ska bromsa

Sen så stör jag mig sjukt mycket på att den verkar vara byggd i jelly, gungar ju åt alla jävla åt när man ska svänga sad

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kanske lite sent men...har du kollat så inte servomotorn sitter löst alternativt remmen till den är helt slut?

165 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Raaeth skrev:
RymdSeglet skrev:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kanske lite sent men...har du kollat så inte servomotorn sitter löst alternativt remmen till den är helt slut?

Servon sitter löst, fattar inte hur bulten har skruvat ur sig ur blocket...

Sök