3381
Sök

Ljud till 9-3

7 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Tja!
Har en saab 9-3a (1999) skulle vilja ha hjälp med att hitta ett bra system, är inte kunnig när det gäller ljud så därför vänder jag mig till er, om det någon som ha bra koll på bra märken och priser så skriv gärna.

Tanken är då att de ska bli bra bas (inte överdriven), ljudet ska passa till lite dunka låtar och all allmän musik.
Vet inte om det räcker med bashögtalare eller om man behöver någon baslåda med.
Tack på förhand

81 Inlägg
30 april 2012
www.dbakuten.se har schyssta paketlösningar i olika grader för dig och välja, ta en titt.

478 Inlägg
30 april 2012
Vad har du gjort i bilen än så länge?
Jag tyckte det blev ganska bra bas(visst, går inte jämföra mot en subwoofer men ..) med slutsteg till 6.5'orna i dörrarna, stabilt monterade i MDF fästen och helt lufttätt mot dörrsidan, rollade fast 1 lager dämpmatta på ytterskalet(innefrån självklart) och sen två lager på inreskalet(mot sätet).
Både högtalare och slutsteg jag kör med är inga höjdare men levererar ändå ganska bra, allt beror på vad man har för smak.

Edit:

Det jag har smackat in i bilen ..
MDS Fan-280X(2x150W har jag för mig)
Något 6.5" kitsystem MDS sålde ett kort tag, kallades Diora. Väldigt snarlika MDS X-ite XC6.
Uppe i brädan har jag 2st "Emphaser ECX085-G5", 3.5" koaxialer, dessa kör jag direkt på stereon.

Skall även kompletteras med 2x10" i bakluckan men riktigt så långt har jag inte kommit än..
Vill du ha lite inspirationsbilder på dörrsidorna så kan jag ladda upp från när jag dämpade.
Senast redigerat av Bonehead (30 april 2012)

7 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
har inte bytt ut något än har inte bestämt mig vad för saker jag ska ha t.ex. om jag ska ha med baslåda eller bara köpa nya högtalare med bashögtalare i hatthyllan

Sök