2329
Sök

Trafikolyckor!?

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 maj 2012
#41
Ferran skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Hamilton skrev:

Värt att tänka på är att det här bara gäller om olyckan hände vid färd till eller i från arbetet eller i arbetet.
Hände olyckan på fritiden så finns det inget att hämta via AFA

Mvh
Hamilton
Där tror jag du har fel. Min svågers olycka hände helt och hållet på fritiden.
När han dök från en brygga på semestern.
AFA var väl informerade om olyckan och betalade utan tveksamheter eller frågetecken.
Jag har försäkring via arb.givaren,, men gäller den även i fritiden? när jag ringde så sa dom att dom ersätter dig från 15:e sjukdagen!
Din arbetsgivare betalar din sjukfrånvaro de 14 första dagarna, och försäkringskassan från dag 15 och framåt. Du kan även söka ersättning från t ex Alfa-kassan för en del av det lönebortfall du får (du får ju bara 80% av lönen).


5 198 Inlägg
3 maj 2012
#42
Andromeda skrev:
Ferran skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Där tror jag du har fel. Min svågers olycka hände helt och hållet på fritiden.
När han dök från en brygga på semestern.
AFA var väl informerade om olyckan och betalade utan tveksamheter eller frågetecken.
Jag har försäkring via arb.givaren,, men gäller den även i fritiden? när jag ringde så sa dom att dom ersätter dig från 15:e sjukdagen!
Din arbetsgivare betalar din sjukfrånvaro de 14 första dagarna, och försäkringskassan från dag 15 och framåt. Du kan även söka ersättning från t ex Alfa-kassan för en del av det lönebortfall du får (du får ju bara 80% av lönen).
Alfa-kassan är istället för a-kassa

möjligen AFA... som är en försäkring.

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 maj 2012
#43
gamlingen skrev:
Andromeda skrev:
Ferran skrev:

Jag har försäkring via arb.givaren,, men gäller den även i fritiden? när jag ringde så sa dom att dom ersätter dig från 15:e sjukdagen!
Din arbetsgivare betalar din sjukfrånvaro de 14 första dagarna, och försäkringskassan från dag 15 och framåt. Du kan även söka ersättning från t ex Alfa-kassan för en del av det lönebortfall du får (du får ju bara 80% av lönen).
Alfa-kassan är istället för a-kassa

möjligen AFA... som är en försäkring.
Ja, afa, sorry.


Forummoderator
17 911 Inlägg
3 maj 2012
#44
Ferran skrev:
Heeej igen !!

Jag har nu fått svar från försäkringen!, dom ersätter mig för skadan men jag ska betala en självrisk på 4000kr..

vet ni om jag får tillbaks dem pengarna ??

fick bara 1200kr för "sveda o värk", kan man överklaga den summan??



tacksam för alla svar!!
Japp. Det är dock stora skillnader på bolagen imellan. Har du ont och en läkare intygar detta får du mer. "Ett gnisslande hjul får mer olja"

För säkra sidan skulle jag gå till 2 olika läkare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 maj 2012
#45
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:
Andromeda skrev:

Din arbetsgivare betalar din sjukfrånvaro de 14 första dagarna, och försäkringskassan från dag 15 och framåt. Du kan även söka ersättning från t ex Alfa-kassan för en del av det lönebortfall du får (du får ju bara 80% av lönen).
Alfa-kassan är istället för a-kassa

möjligen AFA... som är en försäkring.
Ja, afa, sorry.
Ja de va precis de jag förklarade tidigare.
Utöverförsäkringskassans 80% så ger AFA försäkringen 5-7% och om hans arbetsgivare har en försäkring på sina anställda ger även dom några procent.
Som jag sa tidigare så hade min svåger Mer betalt som sjukskriven än när han jobbade tack vare att försäkringarna betala några procent av hans inkomst.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu


Sök