3493
Sök

Studsande bakaxel 745 16valve

Crime Village
111 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Tja, efter lite sladd osv så har bakaxeln på slirbilen börjat skumma sig. Märks ingenting när man åker rakt fram men när man sladdar så känns det som att bakaxeln ska flyga av. Ser ut som ett flipperspel i hjulhuset när man börnar cool
Bakaxeln är svetsad, men visar inget tecken på att den ska ha rasat hmm

vet att dämparna är tokslut men har ju funkat i flera veckor tills nu?
står helt stilla i skalleper..neutral

någon som varit med om liknande?

2 419 Inlägg
9 maj 2012
Lägg dig under och kolla?

panhardstaget som kan va böjt/knäckt! momentbryggan som är böjd osv!

Crime Village
111 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Redan gjort ett antal gånger men ska ta en closer look.

återkommer

Crime Village
111 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
panhardstaget är helt, moment bryggan ej böjd! Allt annat ser också okej ut. gick liksom inte så hårt till när de väl börja studsa.
Det enda jag kan tänka mig är att hjulen va obalanserade? men testade byta och va fortfarande samma sak, dock bara på ena sidan nu

2 230 Inlägg
9 maj 2012
Dåliga dämpare/fjädrar.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Crime Village
111 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
kan ju prova byta, inte helt omöjligt att dom blivit ännu sämre, bilen går ju som en fiskebåt på ett stormande hav som sagt

2 419 Inlägg
9 maj 2012
Ja då lägger jag nog min röst på dämpare/fjädrarna! Kolla bussningar och sånt så de är ok! ta typ ett bryt spett eller nått liknande så du kan bryta riktigt!

Crime Village
111 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
röstar nog också ut dämparna smile men ska prova först att kränga om och balansera hjulen. Sitter gamla torrspruckna på som jag kört i 4 bar i

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 maj 2012
Barkvik skrev:
röstar nog också ut dämparna smile men ska prova först att kränga om och balansera hjulen. Sitter gamla torrspruckna på som jag kört i 4 bar i

4 bar yikes vad har du för däck egentligen ?
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (9 maj 2012)

C H E V R O L E T <3

Crime Village
111 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Barkvik skrev:

4 bar yikes vad har du för däck egentligen ?

Några random 15", anledningen är att dom ska smälla bra.. smile

462 Inlägg
9 maj 2012
Har ungefär samma problem med min! Dock inget konstigt när jag sladdar, bara att det känns konstigt när man burnar tongue Men jag tror att det är bussningarna som är dåliga på min bil, men det kanske är dämparna då? smile

Sök