3401
Sök

Opel astra 99 1,6 startar ej

5 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
hejsan har en opel astra från 99 1,6 16V. körde hem den från jobbet så bromsa jag för de var rödljus och bilen stanna sedan när jag stog stilla så dog den kunde inte starta mer så nu har den stått i garaget i en vecka. har kollat alla säkringar. skulle vara jätte tacksam om ngn kunde hjälpa. mvh Stefan

473 Inlägg
6 maj 2012
när en bil bara stannar och det inte händer något alls befarar man kamremmen
lyft bort kåpan och se om den är hel .
om så är fallet så börjar du med att kolla tändningen lyft på en tändhatt i taget och hör efter knäppande . där efter kolla om du får bränsle .
detta är en bra början på fel letandet
lycka till

5 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Kamremmen är hel och allt verkar vara okej. Allt hår runt förutom att motorn inte vill starta:s bensin kommer nog fram jag kolla pumpen det verkar vara grönt bensin kommer. Ngt annat du kan tänka dig? Tack för hjälpen

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
6 maj 2012
Kolla vid höger sida, vid kickpanelen. Där sitter det en rosa relä, som går till soppapumpen. Knacka på den och se om den startar eller byt ut den mot ett nytt. Brukar vara det när den bara stannar så där.

Lev livet, det kan ta slut fort

5 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
menar du passagerarsidan då eller? och var är den rosa relä vart sitter den kickpanelen? tack så mkt mvh stefan

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
7 maj 2012
stefaan1 skrev:
menar du passagerarsidan då eller? och var är den rosa relä vart sitter den kickpanelen? tack så mkt mvh stefan

Japp, vid passagerar sidan. Den ska sitta vid databoxen, som sitter där.

Lev livet, det kan ta slut fort

5 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Finns inte där:s

1 624 Inlägg
10 maj 2012
Regnade det när du körde?

Sök