2579
Sök

små ryck vid ax i backe på 5ans växel Volvo S40 -03

1 268 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
#1
får små ryck när ja trycker plattan i botten på 5ans växel i en backe då jag har 90-100 har bytt bränsle-pump men ändå hostar den till i just dom lägen hur kommer det sig?? sad

Bilmekaniker
84 Inlägg
5 december 2006
#2
är det en turbo skulle jag till 99% säkerhet byta stift.. Om det inte hjälper, kolla felkoder...Kan vara 20 olika fel som förorsakar hostningarna.

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

1 268 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
#3
Tror oxå det är nåt me stiften... för det är en turbo men han kollade dom och sa att dom såg okej ut men dom kan "se" okej ut men ändå funka onormalt.... som sagt...

så fortsätter den nu så e det nog stiften och det me felkoderna kommer inte upp nåt allt e grönt enligt "VIDA"

873 Inlägg
6 december 2006
#4
Även om det inte vore något fel kan man ju få en bil att bete sig så här om man kör på för lågt varvtal och trycker plattan i mattan.

Får du samma effekt om du växlar för tidigt på en lägre växel och försöker accelerera snabbt eller bara när du ligger i backen?

Kan ju vara så att det är något fel och motorn dränks.

Don't get mad, get even.

1 268 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
#5
mekanikern gjorde så han drog ner på 4an upp för en backe...... och den hosta som fan....
det va då han sa att vi testar å byta bränslepump....

Bilmekaniker
84 Inlägg
8 december 2006
#6
okej, se till att du med 100% säkerhet har rätt stift i.. Har bytt många som har betätt sig som din gör.. Felskoder på turboregleringsventil brukar dock komma upp. men inte alltid. Bränslepump låter lite långsökt.. Bilen startar ju inte ens om den e sönder.. Lyck till..

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

845 Inlägg
8 december 2006
#7
kolla stiften..


2 594 Inlägg
8 december 2006
#8
halloj hade samma problem me min v70 t5 så jag bytte stiften till ngks värsta som gav bättre gnista lägre bränsle förbrukning mm och det funkar utmärkt problemet försvann efter det mina som satt i va vilvo orginal såg inge fel på dom men nått måste de ha vart

22 Inlägg
27 februari 2007
#9
min gjorde samma sak vid 3 tusen varv och det berodde på tändspolarna


31 Inlägg
28 februari 2007
#10
Så var det för mig med , bytte tändstift till NGK och den går riktigt bra nu. big_smile

Ja, jag kör golf


Sök