3444
Sök

Att göra sig av med rost! (Ford Modeon -94)

5 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Bilmodell: Ford Mondeo -94
Miltal: ~17000

Hej!

Jag är ny på detta forum och undrar om det finns någon guide på hur man på bästa möjliga sätt gör sig av med rosten...

tack på förhand
Senast redigerat av chrizz (21 februari 2007)

Administratör
11 960 Inlägg
21 februari 2007
hej och välkommen. Passa på och gör dig bekant med de rubriksanvisningar vi har satt upp för forumet. Har redigerat rubriken i den här tråden nu istället för att låsa som vi normalt annars gör.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Wankel
1 080 Inlägg
21 februari 2007
är det rosthål eller bara ytrost?
ytrost kan du enkelt få bort med en vinkelslip med slippapper på, sen på med lack igen

MDS Västerås

5 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Det är ytrost som det ser ut. Efter sista gången jag tvättade bilden började tunna lager av metallen ovanpå rosten att falla av, det gick till och med att "skala" bort på vissa ställen. Om dessa går att få bort med vinkelslip och slippapper, hur lackar jag på sedan? Vad ska jag tänka  på och vilka medel ska jag ha på för att förhindra ytterligare rost?

5 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Vet någon ett bra forum för just ford?

Impreza Drifter
116 Inlägg
28 februari 2007

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

527 Inlägg
28 februari 2007
Ytrost för du bäst bort genom att slipa och sen lägga på en 2-komponents epoxilim.
Det blir förvisso otroligt hårt att slipa ner igen och få det fint, men resultatet blir toppklass och det kommer aldrig mer rosta på den fläcken.

Sen tejpar du runt skadan som du ska måla, på med färg igen, och glöm inte klarlacken.
Sen rubbar du bara ner resultatet så du får bort höga kanter etc.
Avsluta med ett vax.
Senast redigerat av Loffe123 (28 februari 2007)

Sök