3404
Sök

E85 konvertera 940 turbo

unibet
10 maj 2012
Trådstartare
#1
Hej.

Vet att det finns många trådar kring E85 konvertering men jag ska förklara lite bättre.

Bilen är en 940-97 turbo och jag ska "trimma" den lite med tiden och ska givetvis köra på E85.

Men som det ser ut just nu så undrar jag om det räcker med att köpa Deka 630cc spridare och en 3" LMM för att kunna använda bilen med bara E85 ?

Alltså, det som jag hade tänkt ändra/byta på bilen är.  Bränslechip,630cc,3" LMM Allting annat kommer att vara original, turbo, avgassystem etc..


Jag är medveten om att det är mycket annat som ska bytas för att man ska få lite häst, men det är jag inte ute efter just nu.

Kommer det här fungera bra ihop med E85 körning ?

Odåga
45 Inlägg
10 maj 2012
#2
unibet skrev:
Hej.

Vet att det finns många trådar kring E85 konvertering men jag ska förklara lite bättre.

Bilen är en 940-97 turbo och jag ska "trimma" den lite med tiden och ska givetvis köra på E85.

Men som det ser ut just nu så undrar jag om det räcker med att köpa Deka 630cc spridare och en 3" LMM för att kunna använda bilen med bara E85 ?

Alltså, det som jag hade tänkt ändra/byta på bilen är.  Bränslechip,630cc,3" LMM Allting annat kommer att vara original, turbo, avgassystem etc..


Jag är medveten om att det är mycket annat som ska bytas för att man ska få lite häst, men det är jag inte ute efter just nu.

Kommer det här fungera bra ihop med E85 körning ?

Tja smile
Jag kör några av mina bilar på mixed fuel alltså etanol/95 oktan, hittade den här sidan som är kanon och förklarar en hel del smile
http://www.etanolexperten.se/

huvudsaken är inte att kämpa väl utan att vinna :)

unibet
10 maj 2012
Trådstartare
#3
salmonizer skrev:
unibet skrev:
Hej.

Vet att det finns många trådar kring E85 konvertering men jag ska förklara lite bättre.

Bilen är en 940-97 turbo och jag ska "trimma" den lite med tiden och ska givetvis köra på E85.

Men som det ser ut just nu så undrar jag om det räcker med att köpa Deka 630cc spridare och en 3" LMM för att kunna använda bilen med bara E85 ?

Alltså, det som jag hade tänkt ändra/byta på bilen är.  Bränslechip,630cc,3" LMM Allting annat kommer att vara original, turbo, avgassystem etc..


Jag är medveten om att det är mycket annat som ska bytas för att man ska få lite häst, men det är jag inte ute efter just nu.

Kommer det här fungera bra ihop med E85 körning ?

Tja smile
Jag kör några av mina bilar på mixed fuel alltså etanol/95 oktan, hittade den här sidan som är kanon och förklarar en hel del smile
http://www.etanolexperten.se/

Intressant information, kul att läsa lite om det.

Men jag ska börja trimma bilen i vinter och då måste jag ändå köpa större spridare och lmm så jag hade tänkt passa på att enbart köpa det nu till sommaren så jag kan glida runt på E85. smile

1 938 Inlägg
10 maj 2012
#4
Är chippet för etanol, 630 spridare och 3" lmm skall det funka utan problem.
Är det inte det, då spelar du på lotto. smile

249 Inlägg
11 maj 2012
#5
dem gröna r spridarna räcker till att köra e85:P tror faktist 630 blir för stort på det du ska köra


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
11 maj 2012
#6
henkemedpuffen skrev:
dem gröna r spridarna räcker till att köra e85:P tror faktist 630 blir för stort på det du ska köra

Har åkt 630cc 2,5" lmm i en hyfsat trimmad b230fk me chip för helt annat, men gick väldigt bra ihop smile

...........Team T-Röd Racing.............

249 Inlägg
11 maj 2012
#7
StlpMK skrev:
henkemedpuffen skrev:
dem gröna r spridarna räcker till att köra e85:P tror faktist 630 blir för stort på det du ska köra

Har åkt 630cc 2,5" lmm i en hyfsat trimmad b230fk me chip för helt annat, men gick väldigt bra ihop smile

hyssat trimmad ja? han skulle ju åka org med bara e85 då hade jag kört på r spridarna, konventera senast igår en 740 turbo till e85 med r spridare och den gick perfekt på 100% e85


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
11 maj 2012
#8
henkemedpuffen skrev:
StlpMK skrev:
henkemedpuffen skrev:
dem gröna r spridarna räcker till att köra e85:P tror faktist 630 blir för stort på det du ska köra

Har åkt 630cc 2,5" lmm i en hyfsat trimmad b230fk me chip för helt annat, men gick väldigt bra ihop smile

hyssat trimmad ja? han skulle ju åka org med bara e85 då hade jag kört på r spridarna, konventera senast igår en 740 turbo till e85 med r spridare och den gick perfekt på 100% e85

Jo de e klart, bästa e ju då ta R spridare iom dom e mindre sen mäta upp lmm å anpassa den exakt

...........Team T-Röd Racing.............


Sök