Ejdersund skrev:
Mycket bra förslag. Men en Peugeot blir det tyvärr inte. Ska göra mig av med min för jag är så trött på hur dom har konstruerat upphängningen bak... Och den är livsfarlig när den inte väger ett skit bak och du ska svänga när det är lite blött ute
Men jag tror att jag står mellan en civic, crx eller BMW 328 /325.
Vad ska jag kolla lite extra på när jag letar ?
Som många sagt så är Civic mycket trevliga banbilar då det i princip var syftet med dem lite vassare modellerna.
Bakhjulsdrivet är trevligt om du tänkt prova drifting också, men i princip onödigt på bana,
då du ändå vill ha maximalt med grepp.
Civic finns precis allt till, och då menar jag allt, eftersom kulturen kring dessa är så stor.
Kadett GSI är säkert också trevlig men den har jag tyvärr inga erfarenheter av,
prestandan är dock säkert minst lika imponerande som Civic EG VTi.
Viktigt att tänka på med Civic är att det är fortfarande en japansk ekonomiburk,
alltså är tidigare ägare oftast antingen gamla kärringar eller gasglada ungdomar med allt vad det innebär.
(Gamla kärringar gäller dock oftast dem slöare modellerna)
Rost är extremt vanligt i bakre skärmkanter och i baklucka, kring bakdelen av bilen rent generellt.
Såvitt jag vet finns endast piratplåt i form av skärmkanter och ej hela bakskärmen,
jag har dock inte kollat med Honda vad dem har i form av karosseridelar.
Annars är det kanon utgångsobjekt för inspirerad körning, fantasin och plånboken sätter gränserna.
Delad bakaxel, mycket trevliga hjulupphängningar, VTEC, motorer som svarar bra på trimning osv.