4093
Sök

BMW Airbaglampa lyser - felkoden säger att det är bältessträckaren men denna ser intakt ut, Hjälp!

38 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Tjenare!

Eftersom den tråkiga svenska besiktningen tillämpar nya regler hela tiden så måste jag nu släcka airbaglampan på min E36 Touring.

Felkodsdatorn säger att det är något fel med bältessträckaren på förarsidan och jag har därför plockat ur förarstolen och plockat av bältessträckaren, dock tycker jag att denna ser helt intakt ut... har jämfört med de på skroten och jämfört med dessa (har inte sett en sprillans ny) så tycker jag att min ser ut att inte ha lösts ut.

Därför undrar jag vad fasen felet kan vara?
Kan det vara så enkelt att det är ett glapp i kontakten under stolen?
Och hur ser det ut inuti bältessträckaren? Är det en sluten krets som bryts när när bältessträckaren utlöses och kan man i så fall koppla förbi hela skiten och bara skapa en sluten krets?

Tacksam för hjälp!
/TouringJohan

1 122 Inlägg
14 maj 2012
vet d går koppla förbi sensor dynan in på autopower å läs

gasa nu foer faen!

Med-lem
50 Inlägg
15 maj 2012
På såna behöver det inte vara ett visuellt fel. Ganska så vanligt fel på dem flesta bilar med den här typen av konstruktion faktiskt. På Vw/Audi är det vanligt att givaren i själva stolen som pajar. Ganska så lättbytt på dessa i förhållande till andra bilar. Tänk på att det finns lite olika bältessträckare till dessa så du får tag i en med samma nummer som din. Så du är på den säkra sidan. På dem tidiga årsmodellerna så är det inte samma. Just var brytet kommer på dessa vet jag faktiskt inte. Vet dock att det händer lite grejer omkring 94/95. Gå som sagt efter numret på din så är du säker på att det du får ihop det. smile

Finns mycket ute på laga, bara slå in originalnumret så får du träff direkt!
//Sjuan

242 Inlägg
17 maj 2012
finns repsats för kablaget att köpa på bmw, inte helt ovanligt fel.

Sök