kalle_kalle skrev:
evilaudio skrev:
Rigg0 skrev:
Haha den var nice!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Behövs det en säkring mellan gen och + ? Eller är det överkurs? ^^
de ska man INTE ha.. skulle säkringen va feltillverkad å gå sönder även fast den inte överbelastat så kommer till 90% generatorn pajja. bättre å se till att den är extra isolerad.
säger inte emot, MEN borde man inte märka om man tappar ström??
sedan att generatorn pajjar, säger inget om det MEN om man står med lyserna avslagna och inga förbrukare förutom tändstiften (gamla bilar utan databoxar och sånt tjaffs tänker jag nu), borde inte generatorn säga upp sig då med?? eller tänker jag helt fel nu??
en generator som sitter i en bil måste ha ett batteri för att funka som den ska annars e de stor risk att diodbryggan pajjar..
man ska ALDRIG ta bort batteripolen från batteriet när motorn är igång.. de har inget me förbrukare att göra..
"Testar man inte så får man aldrig veta"