och tänk på att byta topplocksskruvarna när du monterar igen, för det är vell sådana skruvar på den motorn att dom töjs så pass att de inte går att använda igen!!
Stämmer topplocksbultarna ska bytas när man lossar. gör man inte det får man skylla sig själv om det börjar läcka. Bultarna är inga stora pengar
O ja det är knacksensorn du tog bort kablarna till. VAR RÄDD OM DEN!!!
och tänk på att byta topplocksskruvarna när du monterar igen, för det är vell sådana skruvar på den motorn att dom töjs så pass att de inte går att använda igen!!
Stämmer topplocksbultarna ska bytas när man lossar. gör man inte det får man skylla sig själv om det börjar läcka. Bultarna är inga stora pengar
okej tack! hm knacksensorn alltså? jag slet av kablarna så det är bara kontakten kvar går att köpa ny eller laga på nå smart vis?
okej tack! hm knacksensorn alltså? jag slet av kablarna så det är bara kontakten kvar går att köpa ny eller laga på nå smart vis?
Vad menar du med slet av kablarna?. Bröt du kontaken eller?.
Vad menar du med slet av kablarna?. Bröt du kontaken eller?.
när jag höll på ta loss kablar innan motorltyftet så va det den sista och jag kom inte åt att ta kontakten.. så jag tog tag i sladden och röck till så kabeln åkte ur själva kontakten medans den satt kvar på blocket.
tja... jag säger som farsan brukar säga: "måste kolla först!" Hade du gjort det, så hade du förmodligen sett att den kontakten bara e att klämma ihop, så lossnar den.
hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...
tja... jag säger som farsan brukar säga: "måste kolla först!" Hade du gjort det, så hade du förmodligen sett att den kontakten bara e att klämma ihop, så lossnar den.
Tror han insåg sitt misstag där kanske?? alla e vi rookies i början
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
uräkta om jag lyfter tråden igen men jag och en kompis ska riva sär 2st ca18det motorer så undra vad det är för spec hylsa man behöver för att få bort toppbultarna?? försökte bygga en egen men de är så satans trångt där att den gick av pga för tunnt gods. de som passade på var en 12kants 13mm hylsa....