Nu har jag precis fått en Volvo 240 GLT -90 på halsen! Så nu tänkte jag sänka den lite på det gamla klassiska kapa-fjädrar-viset
Jag vet dock inte hur många varv jag ska kapa?
Jag vill inte ha en toklåg bil utan försöker få den lite tillsnyggat med orginal styling och lite lägre. Det ska ju givetvis synas att den är sänkt men som sagt inte för mycket!
Tilläggas kanske ska att det skall på 17" titan fälgar med spacers givetvis!
Jag kapade 2 varv fram och 2 varv bak. Det sänkte min bil 65mm.
Det är ju inte svårt eller speciellt tidskrävande att sänka en bil så börja med ett varv eller 2 om du är modig och se hur det blir. Det är ju jobbigt om du måste byta fjädrar för att bilen har blivit för låg.
Det är ju inte svårt eller speciellt tidskrävande att sänka en bil så börja med ett varv eller 2 om du är modig och se hur det blir. Det är ju jobbigt om du måste byta fjädrar för att bilen har blivit för låg.
Lessamt att din ser högre ut ifram bara, drf man alltid tar mer ifram än ibak.. För vem vill ha sigenarstuk ??
Lessamt att din ser högre ut ifram bara, drf man alltid tar mer ifram än ibak.. För vem vill ha sigenarstuk ??
Beror lite på att den står i nerförsbacke och att det är lägre profil på framdäcken. Mätte med tumstock och den är 1 cm lägre fram än bak. Men som sagt 2 varv är en bra start sen kan man fin justera efter det:)