2603
Sök

Mazda mx-3 2,5L v6 från Mazda 626. Bilen blöddrar till under körning och varvar upp av sig själv.

13 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Tja! Har ett drygt problem med bilen. Den blöddrar till ibland under körning det spelar ingen roll vilken hastighet, växel eller om motorn är kall eller varm. Det känns som att den inte får bensin ungefär den rycker till några gånger sen går den som vanligt igen. Den varvar upp / gasar av sig själv ibland också när man motorbromsar, håller koppling eller bara släpper gasen. Den lägger sig på 3-4000 varv ett tag innan den ger sig. Båda problemen kommer med tätare intervaller nu ju mer jag använder bilen, för några månader sen så var det bara en gång i veckan nu är det varje gång man använder bilen. Idag började den varva upp och när jag gasade lite blöddra den bara så jag drog av tändningen, bilen stod bara o hacka när man vred på tändningen för att starta som att den inte fick nån sås men till slut hoppa den igång igen. Vet inte om problemen hänger ihop men det verkar troligt.
Någon som vet vad felet kan vara eller något man kan kolla? Riktigt tacksam för svar

542 Inlägg
24 maj 2012
vanliga fel på mazdas v6 motorer är tempgivare eller fördelare. men testa byta tempgivaren först då den är rätt så mycket biligare

13 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Vet att tempgivarn var sönder förut så satte på en annan begagnad, vet inte om den också var trasig. Vad ska hända om man tar port givarn när motorn är på? påverkar inte den bara motorn när den är kall?

Sök