2227
Sök

Vad menas med tjejkörd? (Annons diskussion)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 239 Inlägg
26 maj 2012
granadadr skrev:
jag jobbar med tjejer/kvinnor,, å ärligt talat de är sämre generalt på att köra bil, ex om något låter så bryr de sig inte,, en tjej körde med punka,, ja bilen går lite dålit efter vägen,, en annan fick motorn att skära,, jo den lilla röda lampan med texten OIL kanske inte ska lysa wink

så NEJ tjejkörd är inte bra wink

Ja, jag kan hålla med ganska mycket i detta då jag oftast märker att tjejer "bara" kör och inte har den rätta "feelingen" och har svårt att lyssna på bilens/motorns signaler.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

14 Inlägg
26 maj 2012
granadadr skrev:
jag jobbar med tjejer/kvinnor,, å ärligt talat de är sämre generalt på att köra bil, ex om något låter så bryr de sig inte,, en tjej körde med punka,, ja bilen går lite dålit efter vägen,, en annan fick motorn att skära,, jo den lilla röda lampan med texten OIL kanske inte ska lysa wink

Min morbror hade kört med oljelampan tänd i 2 måns tid och en dags hällde han i Biltema olja och bilen gick 8 km sen skar motorn o läckte olja så in i helvete numera står bilen o o ska säljas i delar

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 maj 2012
Andromeda skrev:
Kantstötta fälgar, parkeringsskador, koppling på upphällningen, trasiga motorfästen osv osv.

Exakt, det stämmer nästan alltid, skavd här och där, fälgarna ser ut som skit och bromsskivorna bak måste bytas.

Autotech

270 Inlägg
26 maj 2012
Har en relaterad fråga, hur kommer det sig att ALLA trimmade turbobilar med chip, filter, avgassystem o.s.v är trimmade för 500 mil sedan och aaaaalltid bara lugnt körda?
Trimmar man bilen inför försälningen och aldrig ens testar hur den går efteråt?
Min s60 t5 är garanterat inte bara lugnt körd kan jag lova smile

998 Inlägg
26 maj 2012
I min familj är det tvärtom här kör mamma medans pappa hellre sitter brevid. Min mamma är den enda som jag skulle anförtro min bil, hon kör väldigt bra.
Men sen har man tjej kompisar man aldrig vill åka med, men sen kör ju inte alla killar så bra heller.

Tjej körd för mig är kantstötta fälgar, sliten koppling.
Sen har jag kört en gubb körd S80 T6 och turbon var nog aldrig använd på den bilen. Bara hostade fram när turbon kickade in.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

749 Inlägg
26 maj 2012
Koppling och växellänkage ev växellåda utsliten samt har motorn ofta gått på varvstopp.
Oljan är förmodligen aldrig bytt.

60 Inlägg
26 maj 2012
Jag har alltid uppfattat tjejkörd som något dåligt även gubbkörd = dålig koppling och parkeringskador.. Men en del tolkar det som något bra att motorn inte har fått jobba för mycket osv.. Köpa tjejkörd/ gubbkörd bil eller en bil som är trimmad och körts på bana med... Vad Väljer man ?

749 Inlägg
26 maj 2012
Gubbkörd är bättre den kan man iallafall renorvera så den blir bra.
Men buskörd, sönderskruvat och amatör-meckat är oftast helt skrot.
Senast redigerat av Bjornn (26 maj 2012)

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 maj 2012
Dreistars skrev:
Jag har alltid uppfattat tjejkörd som något dåligt även gubbkörd = dålig koppling och parkeringskador.. Men en del tolkar det som något bra att motorn inte har fått jobba för mycket osv.. Köpa tjejkörd/ gubbkörd bil eller en bil som är trimmad och körts på bana med... Vad Väljer man ?

Varför välja någon av ytterligheterna istället för en normalt körd bil? Gamla tjänstebilar är nog inte så dumt på det sättet. Kör man 5000 mil om året och gjort det några år kan man i regel köra bil bra.
Senast redigerat av Andromeda (26 maj 2012)

155 Inlägg
26 maj 2012
hotrodder skrev:
Skitsnack! många tjejer kör mycket bättre än många killar

+1000

granadadr skrev:

Jag har 2 kompisar (killar) som är så!!
Varför är det bara tjejer som inte kan köra bil?
Är alla killar perfekta? Kan inte vi köra sönder, köra in i en kant med en fälg?

Är vi så perfekta att vi helt enkelt är totalt fläckfria?!?

Svaret på frågorna är.
Vi killar är inte ett skit bättre än tjejer.

För 1vecka sedan skar min ny trimmade motor bara för att en cg-ring på kolven inte tyckte om varv. E ja kass för det då?

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!

466 Inlägg
26 maj 2012
Minium skrev:
Har en relaterad fråga, hur kommer det sig att ALLA trimmade turbobilar med chip, filter, avgassystem o.s.v är trimmade för 500 mil sedan och aaaaalltid bara lugnt körda?
Trimmar man bilen inför försälningen och aldrig ens testar hur den går efteråt?
Min s60 t5 är garanterat inte bara lugnt körd kan jag lova smile

Haha ja men herregud, självklart man kör lugnt efter att man pumpat in XXX antal kr på motor etc roll
Ne finns många som säger ditten och datten om sina bilar, Men är alltid hur bilen är i sitt skicka som berättar om hur den igentligen mår.

Ne pruta ska man göra på varje köp så fort en säljare försöker kränga positiva kommentarer om sitt fordon etc wink

1 754 Inlägg
26 maj 2012
Tjejkörd är självfallet bara ett uttryck som säljaren använder för att säga att bilen inte piskats hårt. Men man kan inte alltid lita på säljaren wink

Jag kan inget om allt.

60 Inlägg
26 maj 2012
Andromeda skrev:
Dreistars skrev:

Varför välja någon av ytterligheterna istället för en normalt körd bil? Gamla tjänstebilar är nog inte så dumt på det sättet. Kör man 5000 mil om året och gjort det några år kan man i regel köra bil bra.

Klart att man inte ska välja någon av dom om man inte måste =P
Håller ju helt klart med dig om att ska man handla beg.. Så är det tjänstebilar som inte gått allt för långt som gäller smile

Pim_Pim
26 maj 2012
Jag brukar mestadels vara tyst under en försäljning, undrar dom något så svarar jag helt enkelt smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 239 Inlägg
26 maj 2012
Dreistars skrev:
Andromeda skrev:
Dreistars skrev:

Klart att man inte ska välja någon av dom om man inte måste =P
Håller ju helt klart med dig om att ska man handla beg.. Så är det tjänstebilar som inte gått allt för långt som gäller smile

Är det en som kört hyffsat lugnt så är det nog ingen fara för dessa bilar "brukar" vara väldigt bra servade tror jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök