3001
Sök

Försöker lura mig via paypal

16 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
gott folk ger er en varning. en dum "välskrivlig" polack försöker köpa min krockade rover.

han är garanterat britt och en ***. så här kommer varningens ord.

Hello

I would like to come and see what I'm buying from you.but currently out of state .... I am an engineer who is on a ship right now to France ...... I want you to know that I will pay via PayPal and I would pay the transfer fee paypal too ... because of the distance as I am currently in Poland ... I want you to provide me with the following information for me to proceed with the payment .. .

Name
Your e-mail to PayPal:
Amount
Phone Number

I would like you to know that after making the payment I would say my courier service to come and take your address once payment is received in your PayPal account.
Good day.

Charles Moore

GÅ INTE PÅ SÅNT SKIT.............................

Forummoderator
26 325 Inlägg
25 maj 2012
Det finns redan ett tiotals trådar om ämnet..men tack för varningen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
26 maj 2012
sökte lite på nätet och hittade namn, address och foto på bedragaren (känd var han iaf) som jag mejlade tillbaka till honom. har inte fått något mer sådant mejl på någon bil jag skullat sälja efter det

526 Inlägg
26 maj 2012
har fått ett lika dant på min Subaru Legacy...

16 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
man skulle sålt bilen med en liten ninja i baksätet.

Supraman
2 300 Inlägg
26 maj 2012
Får ni sånt här så polisanmäl det.
Det är viktigt att få stopp på dessa.
Om fler skulle anmäla så skulle polisen kunna göra mer, och det går att få fast dessa även om dom finns i ett annat land, det är därför vi har europol och interpol.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök