3953
Sök

Koppla in Slutsteg till en Mitsubishi Galant -99?

5 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Hejsan, har precis införskaffat mig ett slutsteg till bilen men jag kan inte koppla in den;/

Jag har basen och slutsteget i bagageluckan men vet inte hur jag ska få +kabel'n till batteriet utan att den ska synas? Samma gäller kablarna som ska till stereon..

5 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Någon som vet?;/
Eller vart remotekabeln sitter bakom stereon?

5 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Nu är det bara +kabeln kvar, som ska från hyttan och ut till batteriet, någon som har någon aning?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
27 maj 2012
Saiik0 skrev:
Nu är det bara +kabeln kvar, som ska från hyttan och ut till batteriet, någon som har någon aning?

Det du gör är att plocka bort lister etc och kolla vart det är lämpligast att dra + kabeln, samt vart du har hål för att komma igenom torpedväggen. Det är lättare för dig att kolla än för mig att ta reda på.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

5 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Jo men tänkte någon kanske gjort det innan

108 Inlägg
27 maj 2012
Finns i regel två sätt.
Atl. 1 Kolla efter kabelstammen från motorutrymme in till kupén, brukar vara på vänster sida vid pedalerna. Är det en gummigenomföring brukar det gå att följa med på sidan om den.
Alt. 2 Kupévärmaruttag ? Om nej, använd den genomföringen. Om ja, använd morotsborr/stegborr (finns på Biltema) och gör ett hål bredvid genomföringen för kupévärmarkabeln. Använd genomföringspackning/gummi (finns också på Biltema).

Tar nå'n minut att kolla dessa alternativ, snabbare för dig att kolla än för mig att googla.

Peter smile
Senast redigerat av wolw (27 maj 2012)

5 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Wolw, Tack så mycket för hjälpen, hade ingen kupévärmare så drog den där igenom tack så hemskt mycket!

Sök