Hejsan.
Jag har läst rätt många trådar nu på garaget ang byte av originalhögtalarna för volvo 850.
Har själv en 850 2.5se 95:a där originalhögtalarna är spruckna.
Jag kan inte ett smack om sånt här men jag har iaf läst på forumet att framdörrarna har inte koaxialer utan 5.25" basar och att dörrarna bak har koaxialer.
Nu till min fråga:
jag har en halvavdankad sony cd spelare med 4x50w uteffekt. jag har ingen som helst aning vad volvons original slutsteg har för effekt men jag vet att delningsfiltret sitter "där någonstans bredvid den"
Jag tänkte börja mitt ljudprojekt lite försiktigt genom att byta högtalarna först (då de är spruckna och ej går att använda)
min budget är blyg... väldigt blyg. ca 2500kr är vad jag har för att köpa alla högtalare. 2 diskanter som är vid instrumentpanelen, två 5.25" basar till framdörrarna och sist men inte minst 2st 5.25" koaxialer till bakdörrarna. helt ok bra ljud som är rent är det jag söker för de 2500kronorna. inga konstigheter.
det som som är bra att tänka på är att om jag byter volvons original steg så tänkte absolut inte fläska på med för mycket. typ 4x80w eller liknande.
och när man kommer till slutstegsdelen senare, hade det räckt med en cd spelare som här lite mer kräm och att med bilens originalsteg tillsammans få ut de 4x80w eller kommer jag behöva byta steg ändå?
nå...! vi börjar med högtalarna. får jag något vettigt för dom pengarna? kan ni rekommendera mig basarna, koaxialerna och diskanterna?
vore supersnällt om jag fick lite hjälp av er
trevligt forum btw. vad jag än söker på ang problem på bilen så är garaget bland topp 3 och jag har lärt mycket här