Hej! är intresserad av att lära mig lackera på riktigt, har köpt två av biltemas sprutor (de dyrare för 289:- över samt underliggande burk) och kommit fram till att det var rätt kul. Kanske något att satsa på. Blir givigtvis en dyrare spruta för en ca 2 papp.
Men vart skall jag köpa färg? Hade tänk att lacka min Audi när jag lärt mig mer. Multona 0400 är min färg, dvs Tornardo red (stavning?)
Men om jag vill köpa en färg av bra kvalitet med exakt samma eller mycket likvärdig färgton, vart skall jag då vända mig?
Hej! är intresserad av att lära mig lackera på riktigt, har köpt två av biltemas sprutor (de dyrare för 289:- över samt underliggande burk) och kommit fram till att det var rätt kul. Kanske något att satsa på. Blir givigtvis en dyrare spruta för en ca 2 papp.
Men vart skall jag köpa färg? Hade tänk att lacka min Audi när jag lärt mig mer. Multona 0400 är min färg, dvs Tornardo red (stavning?)
Men om jag vill köpa en färg av bra kvalitet med exakt samma eller mycket likvärdig färgton, vart skall jag då vända mig?
Tusen tack för svar på förhand.
Mvh Jesper N.A
Ta med färgkod till en lackeringsfirma så löser han det utan problem.. De vet exakt hur mkt färg samt lack osv osv din bil ska ha såvida du inte väljer x-tra lack för flera lager dåå..
Där har du allt som du behöver ha bara maila/ringa dom så fixar dom kör på stora lackpaket det är billigt... då får du med din egen färgkod till din Audi osv
har du otur finns det flera varianter av din färgkod och är då inte säkert färgen stämmer till 100% bra att tänka på om du ska lacka bara nån yta och inte hela bilen
har du otur finns det flera varianter av din färgkod och är då inte säkert färgen stämmer till 100% bra att tänka på om du ska lacka bara nån yta och inte hela bilen
Såhär står det på sidan som någon länka lite längre upp :p
Ifall du behöver bilens orginalfärg så finner du oftast färgkoden för bilens färg på en fastsatt bricka i din bil. Färgen som koden anger stämmer alltid överens med orginalfärgen och du kan med säkerhet beställa färgen från butiken. Här finner du de flesta bilars färgkoder om du mot förmodan inte kan lokalisera din färgkod, kontakta oss så försöker vi hjälpa till.
jobbar på lackeverkstad och kan garantera att alla färger inte stämmer överrens. färgen ser inte lika dan ut som när den lämnade fabriken efter 10 år ute i sol snö salt mm..