testa att byta tändmodul. har för mig att det kan bli dem fenomenen om den e knasig.
1-3-1 = Varvtalssignal från tändstyrenheten Villkor: Vid start skickar tändstyrenheten varvtalssignal parallellt till #1 och #28 på bränslestyrenheten. Om bränslestyrenheten detekterar varvtalssignal på #28 men inte på #1 sätts felkoden. Felorsak: Avbrott eller kortslutning till jord. Felsymptom: Motorn startar inte.
1-2-1* Felaktig signal till/från Luftmassemätare Kabelbrott till eller från LMM kanske
testa att byta tändmodul. har för mig att det kan bli dem fenomenen om den e knasig.
1-3-1 = Varvtalssignal från tändstyrenheten Villkor: Vid start skickar tändstyrenheten varvtalssignal parallellt till #1 och #28 på bränslestyrenheten. Om bränslestyrenheten detekterar varvtalssignal på #28 men inte på #1 sätts felkoden. Felorsak: Avbrott eller kortslutning till jord. Felsymptom: Motorn startar inte.
1-2-1* Felaktig signal till/från Luftmassemätare Kabelbrott till eller från LMM kanske
det där med felkoder e inte alltid att lita på. ibland kan det skicka felkoder när nåt annat e trasigt bara för att systemet tror att det e fel på nåt annat när den helt plötsligt får skicka på mer bränsle eller tvärtom. men det e ju visserligen enklast att börja vid felkoderna
1-3-1 = Varvtalssignal från tändstyrenheten Villkor: Vid start skickar tändstyrenheten varvtalssignal parallellt till #1 och #28 på bränslestyrenheten. Om bränslestyrenheten detekterar varvtalssignal på #28 men inte på #1 sätts felkoden. Felorsak: Avbrott eller kortslutning till jord. Felsymptom: Motorn startar inte.
1-2-1* Felaktig signal till/från Luftmassemätare Kabelbrott till eller från LMM kanske
det där med felkoder e inte alltid att lita på. ibland kan det skicka felkoder när nåt annat e trasigt bara för att systemet tror att det e fel på nåt annat när den helt plötsligt får skicka på mer bränsle eller tvärtom. men det e ju visserligen enklast att börja vid felkoderna
helt rätt, tänkte bara att man måste ju börja nånstans