2992
Sök

Bygga bur saab 900 turbo 97

Snart egen företagare inom bärgning
114 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Har alltid hört att man vid bur bygge måste regga om bilen  MEN  träffade idag en kille som sa att man inte behöver regga om ???  att dom typ ändrat kraven ?? 

nån kunnig ?

Remember Everything Forgive Nothing

KHRacing
31 maj 2012
Foxxen skrev:
Har alltid hört att man vid bur bygge måste regga om bilen  MEN  träffade idag en kille som sa att man inte behöver regga om ???  att dom typ ändrat kraven ?? 

nån kunnig ?

Är din bil helfordonsgodkänd ?

isf relativt omöjligt att få det godkänt enligt gällande regler. men det finns kryphål som jag kan berätta för dig om i ett PM isf.

är den inte helfordonsgodkänd:

Bara bygga på o regga (ta bort baksäte/bälten) vaddera buren på alla de ställen som förare/passagerare i fastspänt läge i framstolarna kan slå i buren, samt montera en "avbärare" o röret ovanför vindrutan så man inte kan slå skallen rakt i detta.

De svenska besiktningsföregaet har inga särskilda regler för hur din bur skall se ut eller vad den kan tillverkas av.
Även om vissa regbesiktningsmän påstår det - Be dem då visa dig papprena på detta så är de körda. smile

insteget / ursteget vid framdörrarna skall vara "enkelt"..  orginalstolarna skall sitta i, resten av fordonet skall vara så orginal som möjligt för att förenkal din reggning utav buren.

Flera frågor. hojta te i tråden

mvh Kristian

Snart egen företagare inom bärgning
114 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
tack för proffs svaret men hur vet jag om den är helfordonsgodkänd ?

Remember Everything Forgive Nothing

904 Inlägg
1 juni 2012
Alla års modeller 97 å nyare ä helbilsgodkännda

AUTOTECH S60 power

3 295 Inlägg
1 juni 2012
det står på regbeviset. under övriga upplysningar har jag för mig?

Sök