2562
Sök

Dumpljud Volvo S60 2,4t

38 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Tjena! Jag funderar på att införskaffa mig en Volvo S60 och vill få fram så mycket dumpljud som möjligt. Därför undrar jag hur jag ska göra? Har hört att sportluftfilter ska göra en del, men antar att det inte räcker :P Tacksam för svar!

7 275 Inlägg
29 maj 2012
Öppet filter och chip så att du får lite mer ladd.
Annars så kanske en hybrid dump kan fungera tillfredsställande bra iaf. Har ej provat så låter det vara osagt.
Risken finns att bilen kan ha tomgångsproblem.

38 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Brains skrev:
Öppet filter och chip så att du får lite mer ladd.
Annars så kanske en hybrid dump kan fungera tillfredsställande bra iaf. Har ej provat så låter det vara osagt.
Risken finns att bilen kan ha tomgångsproblem.

Ska nog satsa på Öppet filter och chip som början iaf :) Tackar för svaret!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
30 maj 2012
Kika på det filtret jag har. Högre laddtryck (chipp) är dock ett måste även med dumpventil om man vill få bra tryck i ljudet. Plocka sedan bort dämpmattan som sitter under huven så låter det kanon!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

38 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Kika på det filtret jag har. Högre laddtryck (chipp) är dock ett måste även med dumpventil om man vill få bra tryck i ljudet. Plocka sedan bort dämpmattan som sitter under huven så låter det kanon!

Gött nu vet jag exakt vad jag behöver göra wink Va inne och kolla din bil, riktigt snygg!

3 860 Inlägg
3 juni 2012
F4S4N skrev:

Håller med, brorsan och jag har gjort precis samma!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök