4027
Sök

Volvo V70N- Baslåda med sinsynsskyddet kvar.

Stölle
199 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Har nu bestämt mig för att uppgradera högtalarna också i V70in efter att ja i våras bytte stereo.
Men då ja ofta kör runt med en del prylar i bilen som omgivningen inte behöver ha ont av o se så vill jag behålla det utdragbara insynsskyddet, fast samtidigt få in en baslåda där under.
Så den stora frågan är, hur har ni löst det ?  Om jag inte har mätt helt fel så är måttet under den s.k rollon 345mm , och de flesta färdigbyggda lådor på t.ex brl med en lr två 12" basar i har minsta höjdmått 380 mm ..
Så antingen får ja går ner till 10" basar lr slänga ur rollon .. ?
Eller är det nån som har tips på en extremt låg låda som det ändå får plats en 12" i ?
Är inte obekant med att bygga lådor själv, bara jävligt bekväm av mig roll så därför letar jag i första hand efter färdigbyggt.

Jag anar ugglor som får kläder.

108 Inlägg
11 juni 2012
Bygg en egen låda. Mycket lättare att bygga en låda efter en högtalare än tvärt om.
Spelar du "dunka dunka" eller normal (wink) musik ?

Peter smile

Stölle
199 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Så sant.. Lyssnar mest normal musik , inga "bastestskivor" lr så ..
Enda anledningen till att ja funderade på om det fanns färdig låda ( paket med bas o låda) var att jag som sagt har blivit bekväm av mig på sistonde o har lite dåligt med plats att bygga på för tillfället.
Men om de inte dyker upp nått vettigt paket så får de bli hempysslat smile

279 Inlägg
11 juni 2012
Går ju att tona rutorna mycket mörka med smile

108 Inlägg
11 juni 2012
Leta rätt på en bas som spelar det du gillar bra och be en bilstereobutik med en duktig byggare bygga en låda åt dig.
DLS RW12i, 30l sluten spelar det mesta mycket bra, DLS CA12 matchar den basen perfekt.

Peter smile

Stölle
199 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Har tidigare haft basar från Road thunder serien, så ja funderar lite på en lr två RT12-04 basar parallellkopplade med ett steg jag har redan har som lämnar ca 600W vid 2Ohm.
Ska in nån dag på BRL i Karlstad o kika lite på deras färdiga baspaket, kan ju passa på o snacka med deras installatör där, iof ...

har ju blivit så bekväm av mig så de där med att bygga o klä o pyssla har blivit lite av ett ansträngande moment tongue
Senast redigerat av Dj_Albert (11 juni 2012)

3 173 Inlägg
11 juni 2012
Kolla min sida så har du några bilder på en låda med dubbla tior formbyggd satt rollon går över..spelar kalas.så bygg själv så får du som du vill

Stölle
199 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Väl byggt tobzter, gillar när saker sitter där dom ska  s.a.s
Blir nog att bygga eget ändå, nu när jag tänker lite på det.. lär få bli en liten låda i stil med din då bilen ska används också, kör en del med både mycket last o många passagerare så ..
Ska ju förvissa tona också med 5% film så då kan man ju iof plocka väck rollon också.. värt att klura på.

3 173 Inlägg
11 juni 2012
Jo.. får in barnvagn och lite kassar så den perfekt

Stölle
199 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Haha, synd då att ja inte har nån barnvagn tongue men kassar o lådor o verktyg har jag med en del av, även material då ja kör en del i jobbet också.. Så en liten,platsbyggd låda alt. en hög,grund låda i kombo med tonade rutor funkar ju.. Måste ändå tona för ja blir så äckligt störd av solljus som lyser in snett bakifrån bakom glasögonen o tar ja 5% film så lär ju de flesta problemen va fixade, även det att bli underhålld av gnälliga passagerare som inte ser ut ordentligt tongue

Sök