Köpte en volvo 745 med b230e för någon månad sen och har haft detta irriterande problemet att den hoppar på låga varv och är svår startad när den är kall!
Den hoppar tills du varvar lite över 2000 rpm och det gnisslar från motor, trodde först gnisslet berodde på remmen mellan servon ! men när jag sprutar startgas på första spridaren så slutar det gnissla men varv talet ändras inte ?
den blir bara mer och mer svår startad kall men när den väll hoppar igång går den upp till ca 1300rpm i någon minut sen går den ner till ca 800-850 rpm.
så va vi och besiktiga för någon vecka sen och kolla co halten idag och reagera på att den låg på 0,4
är det inte väldigt lågt ?
så undrar vad detta kan bro på ? ska slita upp spridarna imorgon och kolla packningarna men tycker den borde ha gått upp i varv om jag spruta startgas på dom ? :S
När jag byta stift så va alla stift vita men det blev ljusare ju längre bak jag gick, borde dom inte ha samma färg ?
Och fick med en hel påse med säkringar så undrar om någon bränsle pump går på en säkring ? det va exakt samma säkringar (blå) och ca 30 stycken, fanns inga andra med förutom dom 30 blåa säkringarna, så antar att den säkringen gick ofta !, och elsystemet är inte riktigt som det ska för när det är riktigt varmt ute så dör (blinkers, stereo, instrumentbelysning)
Nytt: nya stift, luftfilter.
sorry för långt inlägg !
Är det något mer ni behöver veta så säg till ! tack på förhand / martin