3447
Sök

Olika typer av koppling i Volvo 850?

112 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
#1
Jag undrar vad det är för skillnad på kopplingen mellan de olika modellerna av 850/855, SE, GLT, T5, R osv? Vilka modeller har samma koppling och vad är det som skiljer dem åt?

Bära eller Brista?!

189 Inlägg
1 oktober 2008
#2
R:en har ju bättre koppling än T5an, sen har ju T5an bättre än GLT och SE:n, sen vet jag inte om det skiljer något mellan kopplingen i SE och GLTn


112 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#3
jocket4 skrev:
R:en har ju bättre koppling än T5an, sen har ju T5an bättre än GLT och SE:n, sen vet jag inte om det skiljer något mellan kopplingen i SE och GLTn

Är det skillnad på kopplingen i en T5 och en T5R?

Bära eller Brista?!

8 251 Inlägg
2 oktober 2008
#4
Kjellander skrev:
jocket4 skrev:
R:en har ju bättre koppling än T5an, sen har ju T5an bättre än GLT och SE:n, sen vet jag inte om det skiljer något mellan kopplingen i SE och GLTn

Är det skillnad på kopplingen i en T5 och en T5R?

T5R-kopplingen hamnar mitt emellan Turbo/T5 och R-kopplingen, den klarar ju lite mer än Turbo/T5, menska man uppgradera så är det bäst att byta till en R på en gång.


112 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Kjellander skrev:
jocket4 skrev:
R:en har ju bättre koppling än T5an, sen har ju T5an bättre än GLT och SE:n, sen vet jag inte om det skiljer något mellan kopplingen i SE och GLTn

Är det skillnad på kopplingen i en T5 och en T5R?

T5R-kopplingen hamnar mitt emellan Turbo/T5 och R-kopplingen, den klarar ju lite mer än Turbo/T5, menska man uppgradera så är det bäst att byta till en R på en gång.

Tack för svaren! Klarar kopplingen från en vanlig SE en effekt på ca. 300 hk?

Bära eller Brista?!

189 Inlägg
2 oktober 2008
#6
Kjellander skrev:
Marlboroman skrev:
Kjellander skrev:

Är det skillnad på kopplingen i en T5 och en T5R?

T5R-kopplingen hamnar mitt emellan Turbo/T5 och R-kopplingen, den klarar ju lite mer än Turbo/T5, menska man uppgradera så är det bäst att byta till en R på en gång.

Tack för svaren! Klarar kopplingen från en vanlig SE en effekt på ca. 300 hk?

Det är nog ganska tveksamt


8 251 Inlägg
2 oktober 2008
#7
Kjellander skrev:
Marlboroman skrev:
Kjellander skrev:

Är det skillnad på kopplingen i en T5 och en T5R?

T5R-kopplingen hamnar mitt emellan Turbo/T5 och R-kopplingen, den klarar ju lite mer än Turbo/T5, menska man uppgradera så är det bäst att byta till en R på en gång.

Tack för svaren! Klarar kopplingen från en vanlig SE en effekt på ca. 300 hk?

Det gör den inte, kopplingen på en turbo är ju på hårt anstängd vid sådana effekter och det klarar ju avsevärt med än vad kopplingen till sugmotorerna (det är samma koppling till 10 och 20V sugmotorena på 140,144 och 170 hk)


1 028 Inlägg
19 september 2011
#8
Marlboroman skrev:
Kjellander skrev:
jocket4 skrev:
R:en har ju bättre koppling än T5an, sen har ju T5an bättre än GLT och SE:n, sen vet jag inte om det skiljer något mellan kopplingen i SE och GLTn

Är det skillnad på kopplingen i en T5 och en T5R?

T5R-kopplingen hamnar mitt emellan Turbo/T5 och R-kopplingen, den klarar ju lite mer än Turbo/T5, menska man uppgradera så är det bäst att byta till en R på en gång.

Någon skillnad på T5 T5R R lamell eller bara tryckplattan?

Har inget å skriva ännu

30 Inlägg
13 juni 2012
#9
Tja grabbar ! ni som vet ska nu få en annan fråga !!!
Passar en 850 T5R-koppling på min 850 GLE ? ej svänghjul och skit.. tänkte bara typ på drivplattan eller vad den kallas big_smile



Sök