2711
Sök

Vem blir först med den här bilen på Garaget???

120 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Lancia Thema eller mer specifikt 8.32 med modifierad ferrari V8 på 3L 32V 205-215 Häst beroende på katalysator eller inte men just nu finns det ju inte nån Thema alls på Garaget så man kanske ska köpa första bästa billiga och slänga upp bara för att smile Dock finns det ju aldrig några till salu i Sverige...
Finns säkert någon som sitter på en sån här men som inte har orkat lägga upp den berätta gärna isf! smile
Kanske blir me?? =P Hoppas nån hinner före!
Ska bara spara ihop en förmögenhet för ett eventuellt topplockspackningsras smile dyra rep på den har jag förstått... antagligen därför inte många tar i den.
Och för att det är en skitbil kommer säkert många säga, säkert Saab 9000 ägare  också wink (om ni inte fattar läs på om bilen på wiki el lik)
Vore grymt med en sån och lite Saab prylar i den typ Saab 9000 skinn/läder interiör.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 juni 2012
hade vart grymt att ha. Men hade aldrig i livet sabbat bilens värde med att trycka in saab stolar mm.
den e antagligen värd som mest original smile

C H E V R O L E T <3

* Voff voff *
10 702 Inlägg
15 juni 2012
Det finns fyra stycken till salu på www.mobile.de för 3000-5999:- euro...

En i Schweiz, en i Italien, en i Tyskland och en i Slovakien...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (15 juni 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Rumpmas
3 860 Inlägg
15 juni 2012
Skitbil och skitbil vet jag inte, jag har aldrig sett någon. Kan tänka mig att Lancia lagt lika mycket ansträngning på förarmiljön som Saab gjorde med 9000, och att Fiat Chroma är klasser efter de två. Jag tror det avgörs beroende på om man gillar V8 eller turbomotorer, annars är det säkert rätt jämt skägg. Risk att en tung V8 är väldigt understyrd kanske?

huh?
10 427 Inlägg
15 juni 2012
Såg en sån rackare (Lancia Thema 8.32) på Träffpunkt 80 2008 eller 2009, en mörkblå smile
Har nog några bilder på den nånstans.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
15 juni 2012
Nu blir det lång historia. Min barndomspolares garage-granne har en sådan.

Lite kul med ferarri v8 och framhjulsdrift. Hur många bilar har tvärstäld V8 och framhjulsdrift.

Det tråkia är att dom ändrat motorn så pass mycket ifrån original ferrari motorn att det är inte det riktiga ferarri ljudet i motorn.

Men fyfan va fel det känns när man hör den varva ur och så kommer det en saab kaross med lanica logga på.

Vilket som.. Frän bil.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 juni 2012
myran skrev:
Nu blir det lång historia. Min barndomspolares garage-granne har en sådan.

Lite kul med ferarri v8 och framhjulsdrift. Hur många bilar har tvärstäld V8 och framhjulsdrift.

Det tråkia är att dom ändrat motorn så pass mycket ifrån original ferrari motorn att det är inte det riktiga ferarri ljudet i motorn.

Men fyfan va fel det känns när man hör den varva ur och så kommer det en saab kaross med lanica logga på.

Vilket som.. Frän bil.

Be honom att lägga upp den på Garaget smile

2 182 Inlägg
16 juni 2012
Jäkligt synd att de döpt om Chryslers flagskepp till Lancia i Europa sad Får importera så man får rätt märke fram wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Evildan
16 juni 2012
steifan skrev:
Såg en sån rackare (Lancia Thema 8.32) på Träffpunkt 80 2008 eller 2009, en mörkblå smile
Har nog några bilder på den nånstans.

-08 stod det en mörkblå på gräsmattan nedanför "fiket", samma år dom lottade ut en röd Celica till den som gissade närmast miltal, ett förfarande som jag anser gick felaktigt till då lotterireglerna var på det viset att den som gissade närmast/rätt var tvungen att närvara vid dragningen men ändock söktes vinnaren via mobiltelefon och det visade sig att han hade lämnat tillställningen men arrangörerna valde att låta honom vända tillbaka (30 minuter bort vill jag minnas att han var ) och hämta bilen.
Senast redigerat av Evildan (16 juni 2012)

Random Hero
4 047 Inlägg
16 juni 2012
fanns två thema 8.32 på blocket när jag var 18 i letade bil. en i göteborgstrakten o en som stog i danmark. risig men motorn var fräsch!

Dog food lid. Backwards

KHRacing
16 juni 2012
Cool bil, denhar elektriskt uppfällbar bakvinge rakt upp ur luckan som inte syns alls i nerfällt läge... Lite "TAXI" över den

Evildan
16 juni 2012
-87/-89
0-100 på 6,8s
215hk @ 6750rpm
285Nm @ 4500rpm

-89/-92
0-100 på 6,8s
205hk @ 6750rpm
263Nm @ 5000rpm

Evildan
16 juni 2012
http://www.garaget.org/?car=220510
jag har redan den enda versionen av ett annan märke här uppe på g.org smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 juni 2012
Evildan skrev:

Hahaha. skön. " iknowyouwantit " big_smile

C H E V R O L E T <3

Evildan
16 juni 2012
Children-Of-Bodom skrev:
Evildan skrev:

Hahaha. skön. " iknowyouwantit " big_smile

kunde bara inte låta bli att länka till den raketen.
den var skrämmande nog riktig trevlig att förflytta sig i med tanke på biltypen.

Sök