Lancia Thema eller mer specifikt 8.32 med modifierad ferrari V8 på 3L 32V 205-215 Häst beroende på katalysator eller inte men just nu finns det ju inte nån Thema alls på Garaget så man kanske ska köpa första bästa billiga och slänga upp bara för att Dock finns det ju aldrig några till salu i Sverige... Finns säkert någon som sitter på en sån här men som inte har orkat lägga upp den berätta gärna isf! Kanske blir me?? =P Hoppas nån hinner före! Ska bara spara ihop en förmögenhet för ett eventuellt topplockspackningsras dyra rep på den har jag förstått... antagligen därför inte många tar i den. Och för att det är en skitbil kommer säkert många säga, säkert Saab 9000 ägare också (om ni inte fattar läs på om bilen på wiki el lik) Vore grymt med en sån och lite Saab prylar i den typ Saab 9000 skinn/läder interiör.
Skitbil och skitbil vet jag inte, jag har aldrig sett någon. Kan tänka mig att Lancia lagt lika mycket ansträngning på förarmiljön som Saab gjorde med 9000, och att Fiat Chroma är klasser efter de två. Jag tror det avgörs beroende på om man gillar V8 eller turbomotorer, annars är det säkert rätt jämt skägg. Risk att en tung V8 är väldigt understyrd kanske?
Såg en sån rackare (Lancia Thema 8.32) på Träffpunkt 80 2008 eller 2009, en mörkblå Har nog några bilder på den nånstans.
-08 stod det en mörkblå på gräsmattan nedanför "fiket", samma år dom lottade ut en röd Celica till den som gissade närmast miltal, ett förfarande som jag anser gick felaktigt till då lotterireglerna var på det viset att den som gissade närmast/rätt var tvungen att närvara vid dragningen men ändock söktes vinnaren via mobiltelefon och det visade sig att han hade lämnat tillställningen men arrangörerna valde att låta honom vända tillbaka (30 minuter bort vill jag minnas att han var ) och hämta bilen.