Tja
För ett tag sen så tröttnade både jag och en vän till mig på våra analoga laddtrycksmätare som är stora och klumpiga. Tycker bara dem är kosmetiskt sett fula och i vägen :p
Så vi började leta ute på nätet men både han och jag har inte hittat någon som passar oss
Eftersom jag pluggar till elektronikingenjör så tänkte jag, varför skapar jag inte en egen liten nätt och fin laddtrycksmätare som kan placeras vid instrumentpanelen där dem övriga mätarna är i bilen.
Sen slog det mig igår att, undra om inte det är fler som är ute efter en digital laddtrycksmätare? Som inte är lika stor som alla dem andra runda jäklarna som finns ute på marknade :p
Jag har några funderingar som jag skulle gärna vilja få ett hum om eller svar på vad ni tycker är viktigt med en digital mätare;
*. Inom vilket tryck intervall vill ni kunna mäta?
*. Hur vill ni att avläsningen av displayn ser ut? Som en stapel, visare, siffror, kombination, o.s.v.
*. Hur stor eller liten skulle ni vilja att den var?
*. Var vill ni kunna montera en laddtrycksmätare?
*. Ska det gå att ställa in tryckområde, varningar själv?
*. Ska det finnas loggning och överförning till en dator, mobil, m.m.?
*. Eller finns det något annat som jag bör tänka på?
Jag vet dock inte riktigt när jag får till en prototyp än. Men jag har tänkt mig att jag ska ha en första version i slutet av sommaren i min Audi A4 ^^
Varför jag frågar är för att jag eventuellt kan tänka mig att skapa några extra när jag har fått enheten att fungera tillförlitligt.
Priset vet jag inget om än. Men det blir inte lika billigt som någon Kina pryl som knappt fungerar och som har taskiga komponenter
*Hoppas denna tråd hamnade i fel kategori nu...