3735
Sök

Volvo 945 tubo plus, Laddet slår ifrån!?

21 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Köpte en 945 turbo plus. sen såg ja att den ladda ca 06 och är pigg i början, sen så fort den är uppe i 0.6 och man håller fullt så slår laddet ifrån och den går sämre än en gl...yikes
Samma sak när man bara står och gasar, pigg upp till 4,5-5000 varv sen går de sakta upp till varvstoppet...
Har testat o rycka wg slangen o kollat alla slangar mm, bytt spole, tänd/bränslebox, LMM , luftfilter mm...
Förstår inte för mitt liv vad det är för fel och rätt jobbigt går ju knappt köra me bilen(går ju inte hålla i ) sad

den går ju rent och jämt så är ju ingen spricka i ic eller någon slang.
enda ja kan komma på är att dumpen läcker eller spricka i avgashuset?
har köpt en 18t snurra ja ska få på och se om de hjälper, annars vet i fan!

någon som vart med om detta?

2 452 Inlägg
29 november 2011
turbo plus funkar bara som en nödhjälp o slår ifrån efter 10-30 sekunder...är främst för bara omkörningar som den skall fungera...alternativ du har är ju montera ett riktigt chip i den sen ta o kplla ur turboplusen....kan koppla ur o se om den håller på så med även utan riktigt chip...

döden kommer tillbaka

21 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
oj glömde skriva att det inte är nån turboplus inkopplad. beteer sig inte på det viset, den slår verkligen ifrån, och ett pysande ljud när den gör det, och det blir mkt tröttare än en GL.
kollat bakom instrumentpanelen också finns ingen laddtrycksstyrning där. och boxarna har ja bytt, kört me chippad box med.

21 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Ingen som har en aning?

228 Inlägg
24 juni 2012
Fick precis samma fenomen inatt.. Bilen gick som den skulle innan jag stängde av den och 2 timmar senare är den precis söm din där.. Fast du kanske har lagat den nu?

228 Inlägg
24 juni 2012
TJA! nu har jag fixat mitt iallafall.. kopplade ur turbo + totalt, boxen och relät och vakuum grejjen, och provkörde smile så nu går den som den ska igen.. ^^ men ska skaffa en ställbar wg, för de är ANINGEN slö nu men laddar som den ska big_smile

Sök